سرپرست فرمانداری

مدیریت صحیح منابع آبی لازمه توسعه "سلسله" است

b_300_0_16777215_00_images_ZXUYT.jpg

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: کشاورزی و گردشگری آثار طبیعی مهمترین ظرفیت‌های این شهرستان به شمار می‌روند بنابراین مدیریت صحیح منابع آبی برای رشد و توسعه این قابلیت‌ها ضروری است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در دیدار با مدیر و کارکنان امور آب شهرستان اظهار داشت: مردم و مسئولان باید با در نظر گرفتن شرایط کم آبی موجود و رعایت الگوی کشت، مصرف آب استحصالی بخش کشاورزی را مدیریت کنند.

مهدوی کیا ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر، جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آب های زیرزمینی باید به عنوان یک راهکار اصولی، مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف آب های زیرزمینی در سلسله مربوط به بخش کشاورزی است که فعالان این حوزه با مدیریت و مصرف بهینه، می توانند از منابع آبی شهرستان حفاظت کنند. 

ذبیح جودکی رئیس امور آب سلسله نیز با اشاره به اینکه این شهرستان درحال حاضر فاقد چاه غیرمجاز است، اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شده است.

وی گفت: تیم های ارزیاب این دستگاه خدمات رسان، به صورت شبانه روزی و در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی، از منابع آب و چاه های سطح شهرستان بازدید می کنند.

شهرستان سلسله با جوشش حدود ۴۰۰ چشمه و سراب در شمال لرستان قرار دارد. 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید