سرپرست فرمانداری سلسله: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به سود مردم و کشاورزان است

 

سرپرست فرمانداری سلسله،گفت: ایجاد مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به سود مردم و کشاورزان است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات ایجاد مرکز عرضه محصولات کشاورزی در سالن جلسات فرمانداری،  با اشاره به کشاورزی و گردشگری به عنوان مهمترین ظرفیت های شهرستان، اظهار داشت: بنیان اصلی اقتصاد مردم شهرستان بر محور کشاورزی و فعالیت های مرتبط با این بخش استوار است.

وی با بیان اینکه با ایجاد مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، روستائیان می توانند محصولات کشاورزی، دامی و صنایع روستائی را مستقیم و بدون واسطه به فروش برسانند،عنوان کرد: راه‌اندازی این مراکز علاوه بر رفاه حال شهروندان برای کشاورزان نیز عایدات اقتصادی داشته و موجب تسهیل در عرضه محصولاتشان است.

مهدوی کیا بیان کرد: حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با ایجاد بازارچه های یاد شده به سود کشاورزان و مصرف کنندگان است و مانع از افزایش غیرمنطقی محصولات کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح، منفعت آن برای مردم خواهد بود، افزود: ایجاد این مرکز در راستای ارائه خدمت به مردم است و انتظار می رود که دستگاه های خدمت رسان در اینخصوص پای کار بوده و نهایت همکاری را در اجرایی شدن آن داشته باشند.

نادر زهره ای مدیرکل تعاون روستایی لرستان نیز  اظهار داشت: بنا داریم بازارچه‌های محصولات کشاورزی تا پایان امسال در شهرستان‌های سلسله، خرم‌آباد، بروجرد، دلفان و کوهدشت شروع به کار کرده و عملیاتی شوند.

وی افزود: در حال انجام مطالعات هستیم ولی اگر فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه های خدمت رسان آب، برق، گاز و مخابرات برای دریافت مجوز و انشعابات کمک کنند تا پایان سال می‌توانیم بخشی از این بازارچه‌ها را عملیاتی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

زهره ای با بیان اینکه در این بازارچه ها تولیدکننده، باغدار و دامدار مستقیماً محصولات خود را عرضه می‌کنند، بیان کرد: تأمین اعتبار این بازارچه‌ها از منابع داخلی سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه امیدواریم با ایجاد این بازارچه‌ها محصولات را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و کمتر از قیمت بازار عرضه کنیم، ادامه داد: تهیه و پخش انواع محصولات کشاورزی(زراعی و باغی) و دامی مانند گوشت قرمز، لبنیات، مرغ و ماهی از جمله کالاهای توزیعی در این مراکز خواهند بود.

 

b_300_0_16777215_00_images_gijh.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید