فرماندار: تجمع‌های عمومی ماه رمضان در سلسله ممنوع است

 

 

فرماندار سلسله گفت: اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است و در صورت ادامه وضعیت قرمز شیوع ویروس، تجمع‌های عمومی مذهبی این ماه در شهرستان ممنوع است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه شئون فرهنگی مذهبی شهرستان سلسله افزود: برنامه های این ماه تابعی از تصمیمات ستاد ملی کرونا است و با توجه به رنگ بندی های اعلامی، برنامه های قابل اجرا در این ماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان برگزاری هرگونه تجمع مذهبی ممنوع است و چنانچه شرایط تغییر نکند باید برنامه ها به صورت مجازی برگزار شوند.

فرماندار سلسله بیان کرد: هیات‌های مذهبی این شهرستان برنامه‌های ماه مبارک رمضان را متناسب با شرایط رنگ بندی کرونایی تنظیم و مدیریت کنند.

مهدوی کیا اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مراسم ماه رمضان در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز برپا نمی‌شود و ممنوع است مگر اینکه تغییری در این مناطق ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی شهرستان، مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری کنند تا وضعیت بهتری ایجاد شود و توزیع نذورات هم در ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت بیرون بر باشد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تامین کالاهای ضروری در ماه مبارک رمضان افزود: مردم نباید دغدغه تامین کالاهای اساسی را داشته باشند که در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است. 

فرماندار سلسله ادامه داد: در جلسه کمیته رصد نارضایتی‌های عمومی شهرستان که با حضور اعضای شورای تامین برگزار می شود، نارضایتی و پیش بینی های کلی شهرستان در موضوعات مختلف جمع‌آوری، مطرح و ادارات مختلف پاسخگوی مسائل مربوط به حوزه خود می شوند.

مهدوی کیا ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده پیش بینی کالای اساسی ماه مبارک رمضان است که در این راستا مصوب شد ادارات صمت، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی با هماهنگی تعزیرات حکومتی زمینه حمل و توزیع کالاهایی همچون گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و برنج را از طریق مبادی ذیربط فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان سلسله ولایتمدار، متدین و با فرهنگ هستند افزود: شهروندان، موارد مرتبط با فرهنگ و شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت خواهند کرد و اگر شخصی به هر دلیلی مرتکب تخلف شد در مرحله اول وظیفه همگانی است که به صورت شفاهی به او تذکر بدهند.

وی ادامه داد: مبلغان امور دینی نیز باید توجیهات لازم را داشته باشند و اگر فردی به صورت تعمدی اقدام به روزه خواری و شئونات ماه مبارک رمضان را نقض کرد با برخورد انتظامی و قضایی مواجه خواهد شد.

b_300_0_16777215_00_images_mjytr.jpg

 

b_300_0_16777215_00_images_saref.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید