فرماندار سلسله:

بازسازی کامل پل‌های سیل‌زده سلسله نیازمند اعتبار است

 

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: برخی پل‌های آسیب دیده از سیل سال گذشته در این شهرستان به طور کامل بازسازی نشده‌اند که باید هرچه سریعتر تامین اعتبار و تکمیل شوند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه نشست بررسی رفع مشکلات زیرساختی شهرستان های سلسله و دلفان افزود: برخی از زیرساخت های شهرستان که در سیلاب سال ۹۸ دچار خسارت شده هنوز بازسازی نشده اند.

وی در خصوص زیرساخت های ارتباطی و جاده ای مناطق قلایی و بستام اظهار داشت: پل "چم تکله" به عنوان مسیر ارتباطی چند روستای منطقه در سیل ‌۹۸ تخریب کامل شد که بازسازی آن نیازمند سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی  گفت: پل روستای "چم گرگعلی" نیز به طور کامل در سیل تخریب شد و با گذشت یک سال و نیم سال، ۳۰ درصد پیشرفت و نیاز به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد.

مهدوی کیا ادامه داد: پل "چشمه سرده" در مسیر جاده الشتر - خرم آباد به دلیل رانش و تخریب بالا، ممکن است در بارش های پیش رو با مشکل جدی مواجه شود که برای ترمیم آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لازم است.

سرپرست فرمانداری سلسله با تاکید بر روکش آسفالت محورهای آسیب دیده از سیل عنوان کرد:  انجام۴۹ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی و ۱۱ کیلومتر روکش راه شهری نیز ضروری است.

مهدوی کیا با بیان اینکه ۱۶ کیلومتر از محورهای روستایی سلسله نیازمند آسفالت هستند افزود: برای رفع مشکلات ترافیکی به تجهیزاتی چون گاردریل، نیوجرسی و برج های نوری نیاز داریم در حالیکه ماشین‌آلات راهداری شهرستان نیز مستهلک شده اند و برای برف روبی با مشکل مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: بازسازی پل کاکارضا که در سیلاب سال ۹۸ تخریب شد پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد دارد و سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ستاد بحران و سه میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این پل تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه خیز بودن و افزایش آمار تصادفات جانی و مالی در این مسیر،تسریع در عملیات اجرایی این سازه و بهره برداری از آن تا  اوایل سال ۱۴۰۰‌ ضروری است.

 سرپرست فرمانداری سلسله در خصوص قطعه دوم چهارخطه الشتر - فیروزآباد نیز گفت: قطعه اول این طرح به طول هفت کیلومتر به اتمام رسیده و قطعه دوم دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی است که وجود معارضین محلی و کمبود اعتبار ۲ دلیل عمده کندی اجرای این طرح هستند.

مهدوی کیا افزود: ۴۲ آبراه در این مسیر وجود دارد که هنگام بارندگی مشکل دفع آب دارند و برای اصلاح کامل این مسیر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی همچنین تاکید کرد: گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر  نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران و اشتغالزایی دارد بنابراین عملیات گازرسانی به این شهرک با توجه به وجود کشاورزان معارض باید با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای در شانه خاکی جاده روستاهای مسیر انجام  شود.

وی افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز شهرستان سلسله با کاهش حمایت های مالیاتی تولیدکنندگان، بالا بودن بهره بانکی، کمبود تسهیلات سرمایه در گردش، نبود تشویق های بیمه ای و تسهیلات توسعه ای با بهره مناسب مواجه است.

مهدوی کیا همچنین با اشاره به ضرورت بازسازی و تکمیل جاده های بین مزارع آسیب دیده از سیل ادامه داد: برای بازسازی مجدد این جاده ها حدود سه میلیارد تومان و تکمیل کانال‌های آب بر روستایی، چهار میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: حدود هشت روستای منطقه قلایی در حوزه سد معشوره قرار دارند که هنوز تعیین تکلیف نشده اند و به همین دلیل نمی توانند از تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن استفاده نمایند که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

 

 

b_300_0_16777215_00_images_ngreu.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید