سرپرست فرمانداری: روزانه بیش از ۵۰ تن پسماند در سلسله تولید می‌شود

 

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: روزانه بیش از ۵۰ تن پسماند در شهرستان تولید و در منطقه خرگوشناب و حاشیه های شهر دفع می شود، که انجام این مهم مشکلاتی برای شهروندان به وجود ‌آورده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در  دیدار با مدیرکل محیط زیست لرستان در دفتر فرماندار اظهار داشت: این امر به دلیل وجود گونه های گیاهی و جانوری ارزشمند و وجود چاه های آب شرب شهرستان در این منطقه می تواند در سالهای آتی منجر به بروز مشکلاتی شود و اگر تدبیر مناسبی اندیشیده نشود حیات جانوران و گونه های گیاهی ارزشمند این منطقه با مشکل مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: دفع غیراصولی پسماندها در این منطقه و نفوذ شیرابه های زباله ها به سفره های آب زیرزمینی در دراز مدت می‌تواند به مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری برای شهرستان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: انتقال سایت دفع پسماند شهرستان به یک منطقه کم خطرتر در سالهای قبل نیز پیگیری و راهکارهایی در جهت رفع این معضل ارائه داده شده اما متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

مهدوی کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه خرگوشناب از لحاظ گیاهی و جانوری جزو مناطق غنی کوهستانی شهرستان محسوب می شود انتقال این سایت به مکانی با حداقل آسیب های محیط زیستی، برای جلوگیری از خسارت بیشتر به محیط زیست این منطقه هرچه سریعتر لازم است.

سرپرست فرماندرای سلسله افزود: این منطقه در گذشته جزو مناطق زیبای گردشگری شهرستان محسوب می شده و باید در جهت احیای آن در راستای جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم اقدام کرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان نیز با اشاره به اینکه از ابتدای امر جانمایی غلطی برای مکان دفع پسماندهای شهرستان سلسله صورت گرفته است، ادامه داد: در راستای رفع این مشکل جلسات متعددی در استان و شهرستان برگزار شده و چند مکان نیز از سوی سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده که مهمترین آنها با مخالفت معارضان محلی مواجه شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: باید با تشکیل یک کارگروه شهرستانی با حضور ادارات مرتبط تشکیل و این موضوع و سایر معضلات زیست محیطی در این جلسه مطرح و با ارائه راهکاری لازم برطرف شوند.

 

 

b_300_0_16777215_00_images_bgiuj.jpg

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید