فرماندار سلسله: روستاهای حریم سد معشوره تعیین تکلیف شود

 

 

فرماندار سلسله گفت: بیش از ۶ روستای منطقه قلایی که در حریم سد معشوره قرار دارد با گذشت ۲۳ سال به بهانه ایجاد سد از خدمات اجرای طرح هادی محروم شده اند که باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در بازدید از روستاهای در حریم سد معشوره در منطقه قلایی اظهار داشت: این بازدید در راستای تاکید استاندار محترم لرستان و عمل به قول مساعد که اخیرا به اهالی منطقه داده بودیم با هدف بررسی میدانی مشکلات اهالی روستاهای مذکور و پیگیری و رفع آنها انجام شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال (تولید، پشتیبانی هاb_300_0_16777215_00_images_bhuy.jpg و مانع زدایی)‌ و توجه به مشکلات روستاییان به عنوان قشر مولد، افزود: در این بازدید که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط (معاون عمرانی، بخشدار فیروزآباد، آبفا، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، مخابرات، دهیاران) انجام شد، مقرر گردید در صورتی که آب نیرو از نظر وضعیت قرارگیری این روستاها در حوضه آبریز سد، این روستاها را تعیین تکلیف کند، مطابق آن تصمیم گیری لازم که ایجاد شهرک و تجمیع چند روستا برای اسکان و ارائه خدمات بهتر و مناسب است، انجام خواهد شد.

مهدوی کیا بیان کرد: در صورتی که این روستاها از نظر وضعیت قرارگیری در حوضه آبریز سد نباشند، قطعا دستگاه های اجرایی مرتبط، موظف هستند در کمترین زمان ممکن، اجرای خدمات طرح هادی و رفاهی را برای اهالی این روستاها در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم افزایش مشارکت مردم در این رویداد بزرگ سیاسی، گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و ما به عنوان مسئولان نظام وظیفه داریم ضمن پیگیری و رفع مشکلات، زمینه مشارکت در بزرگترین رویداد سیاسی بزرگ امسال و افزایش رضایتمندی آنها را از نظام فراهم کنیم.

فرماندار سلسله همچنین با اشاره به ظرفیت بلوط مازوی منطقه قلایی، عنوان کرد: درختان بلوط مازو (دارمازو) یکی از ظرفیت های منحصر به فرد در شهرستان سلسله است که در صورت توجه، می تواند منجر به ارزآوری قابل توجهی در راستای تحقق شعار سال برای استان شود.

وی با اشاره به سودآوری خوب این محصول برای اهالی منطقه، عنوان کرد: بهترین منبع درآمد مردم منطقه جمع آوری محصول گال درختان دارمازو است و هر خانواری در سال می تواند به سود مناسبی از جمع آوری این گال ها دست یابد.

مهدوی کیا تصریح کرد: وجود طبیعت بکر و مناسب منطقه، رودخانه کشکان، درختان منحصر به فرد مازو می تواند زمینه های بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد درآمدی پایدار برای اهالی و معرفی منطقه قلایی به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور شود که در صورت احداث سد معشوره باید به آنها توجه ویژه شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید