طی مراسمی نمادین، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۱۵ هزار دانش آموز در شهرستان سلسله به صدا درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا فرماندار سلسله در آیین نمادین بازگشایی مدارس شهرستان سلسله در دیبرستان دخترانه شاهد، ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، اظهار داشت: تقارن شروع سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و تقویت فرهنگ عاشورا و تببین ارزش های اسلامی است. 

وی با اشاره به وقفه ۲ ساله در آموزش حضوری دانش آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: خوشبختانه با روند مطلوب واکسیناسیون و تلاش های شبکه بهداشت و درمان، باید تلاش کنیم  زمینه بازگشایی مدارس را با سرعت بخشی در امر واکسیناسیون که در حال انجام است، با پیش بینی‌های لازم و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری  فراهم کنیم.

مهدوی کیا ادامه داد: آموزش غیرحضوری به رغم تلاش‌های صورت گرفته، نظام آموزشی را دچار افت و آسیب کرده و باید به سمت آموزش حضوری ضمن ایجاد شرایط و بستری مناسب جهت حفظ سلامت دانش آموزان پیش برویم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان نیز در این آیین اظهار داشت: سال تحصیلی جاری در شهرستان سلسله باحضور ۱۵هزار دانش آموز در ۲۲۰ مدرسه این شهرستان و با شعار "استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت"  آغاز می‌شود.

علی پناه امیری عنوان کرد: باتوجه به اینکه با گذشت حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا، ضرر و آسیب های زیادی در امر آموزش و تعلیم و تربیت وارد شده‌است، باید تلاش کنیم که کلاس‌های درس سال تحصیلی جاری به سمت آموزش حضوری و بصورت تدریجی با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، تامین امکانات و اقلام بهداشتی و رعایت دقیق موازین بهداشتی و تسریع در امر واکسیناسیون  برگزار شود.

وی بیان کرد: فعلا آموزش حضوری در مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری آغاز شده و آموزش در مدارس پرجمعیت شهری و روستایی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد خواهد بود.

 

b_300_0_16777215_00_images_uyuyuyu.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید