فرماندار سلسله گفت: زحمات شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی باعث شده سلسله شهرستانی امن و فاقد جرائم سازمان یافته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته ناجا به تمامی سبزپوشان نیروی انتظامی بخصوص فرمانده سخت کوش نیروی انتظامی شهرستان، جانشین، فرمانده پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و سلام و درود به امام شهدا، فرماندهی معظم کل قوا و شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای ناجا، با اشاره به آیه ۱۲۶ سوره بقره، اظهار داشت: در این آیه حضرت ابراهیم(ع) درخصوص شهر مکه دعا می کند که خداوند این سرزمین را شهر امنی قرار دهد و این نشان می دهد که قبل از هرچیز، اصلی ترین نیاز در تشکیل جامعه امنیت است.

وی با بیان اینکه از این آیه برداشت می شود که حاکمان در برنامه ریزی های اجرایی باید تامین امنیت را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: امنیت از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی عدالت که از والاترین ارز ش های الهی و انسانی است نسبت به آن در درجه دوم قرار دارد چرا که اگر امنیت و آرامش نبود برقراری عدالت نیز امری غیرممکن بود و اصولا مبنای اصل توسعه بر پایه های امنیت استوار است.

مهدوی کیا بیان کرد: وظیفه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت، مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی است که خط قرمز ما در این میان مسائل امنیتی است چرا که اگر امنیت نداشته باشیم هیچگونه توسعه پایداری در تمامی حوزه ها اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله با بیان اینکه بالاترین رده امنیتی هر شهرستان و استان، شورای تامین است،افزود: مسوولیت در شورای تامین بسیار بالا است و تنها مرجعی است که مصوبات آن مصداق بارز قانون است و تخطی از آن حتی برای اعضای آن هم جرم محسوب می شود و مصوبات آن مصداق قانون است چون موضوع امنیت در میان است.

فرماندار سلسله با اشاره به وجود یک شورای تامین همدل در شهرستان، عنوان کرد: در مسائلی همچون انتخابات، کرونا، سیل و حتی تحریم های بی سابقه ای که کشور با آن درگیر بوده و شرایط بد معیشتی ناشی از آن، وجود نیروهای مسلح بخصوص نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت نصب سیستم های پایش تصویری برای افزایش امنیت شهرستان، افزود: شورای شهر و شهردار جدید باید در این زمینه پیگیر باشند و همکاری های لازم را داشته باشند تا شهرستان به سیستم پایش تصویری مجهز و از امنیت بیشتری برخوردار شود.

مهدوی کیا با اشاره به سلسله به عنوان یکی از امن ترین شهرستان های لرستان، ادامه داد: یکی از کارهایی که در راستای تامین امنیت صنف طلافروشان شهرستان صورت گرفته است، جابجایی این صنوف به مکانی امن به منظور تامین امنیت آنهاست که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در مسائلی همچون حفاظت از منابع آب، تامین امنیت غذایی و ساماندهی تامین اقلام اساسی همچون مرغ و روغن در روزهایی که به یکی از چالش های مهم اکثر شهرها تبدیل شده بودند و مسائل مربوط به حوزه آرد و نان شهرستان، افزود: نیروی با اقتدار انتظامی نهادی برخاسته از متن مردم است که نقش برجسته و بی بدیلی را در تامین امنیت عمومی، اقتصادی و رفاه و آسایش جامعه و همچنین زمینه سازی برای ارتقای امنیت داخلی ایفا می‌کند و همیشه باید قدردان زحمات آنان بود.

در این مراسم از برخی خانواده های شهدای ناجا و کارکنان بازنشسته آن تجلیل شد. 

 

b_300_0_16777215_00_images_IMG_20211010_092317_906.jpg

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید