فرماندار سلسله گفت: تامین امنیت غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش مهم شبکه دامپزشکی در این میان انکارناپذیر است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در دیدار با رییس و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان، با بیان اینکه امنیت غذایی میسر نمی‌شود، اظهار داشت: در شهرستان سلسله در اپیدمی کرونا، شاهد ضدعفونی گسترده روستاها با همکاری شبکه دامپزشکی بودیم که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت روستاییان داشت.

وی افزود: در بحث بحران کشوری کمبود مرغ، با تلاش های صورت گرفته در شهرستان، هم مرغ به میزان کافی موجود بود و هم اجازه افزایش قیمت آن را ندادیم که تلاش های شبکه دامپزشکی هم در این خصوص شایسته قدردانی است.

مهدوی کیا با اشاره به نقش موثر شبکه دامپزشکی در کنترل ویروس وی اچ اس در مزارع پرورش ماهی و کنترل سایر بیماری های دام و طیور، عنوان کرد: بی شک اگر موفقیت هایی در این حوزه ها حاصل شده، ناشی از تلاش و خرد جمعی بوده است.

وی با اشاره به نظارت مستمر شبکه دامپزشکی بر واحدهای قصابی شهرستان، بیان کرد: گرچه قیمت گوشت قرمز در مقایسه با سایر شهرهای لرستان از قیمت بالاتری برخوردار است که نیاز به نظارت بیشتر اصناف، صنعت و معدن و برخورد تعزیرات است اما گوشت عرضه شده در مقایسه با سایر شهرهای همجوار از کیفیت بالاتری برخوردار است.

رییس شبکه دامپزشکی سلسله نیز با اشاره به توزیع سه هزار لیتر ویروس کش جهت ضدعفونی روستاها و کشتارگاه های دام و طیور جهت جلوگیری از شیوع بیماری،کرونا، اظهار داشت: در زمان بحران کمبود مرغ در کشور، شبکه دامپزشکی همپای سایر ادارات ذیربط تلاش کرد تا سلسله با کمبود مرغ مواجه نشود.

کیومرث نورمحمدی با اشاره به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین شهرستان برعلیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان، افزود: همچنین با اقدامات صورت گرفته در اسفند و فروردین ماه عملیات واکسیناسیون دام های سنگین شهرستان برعلیه بیماری لمپی اسکین انجام گرفت.

وی با اشاره به شهرستان سلسله به عنوان یکی از شهرهای عاری از آبله، ادامه داد: در این راستا بیش از یکصد هزار راس دام واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر، سلسله یکی از کانون های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود که با واکسیناسیون طیور و ضدعفونی کردن کانون های بیماری، چند سالی است که این بیماری در شهرستان وجود ندارد.

نورمحمدی با اشاره به مزارع پرورش ماهی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بیماری وی اچ اس در مزارع پرورش ماهی شهرستان شیوع یافت اما با خشک کردن مزارع پرورش ماهی از تلفات آبزیان جلوگیری شد.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان درخصوص طاعون نشخوارکنندگان کوچک، افزود: در این راستا بیش از ۲۴۰ هزار راس دام سبک واکسینه شد.

وی افزود: همچنین ۸۱۶ مورد، تست سل انجام شد که نشان داد این بیماری در شهرستان وجود ندارد.

 

b_300_0_16777215_00_images_sxsxsx.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید