همزمان با روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، ۲۹۹ اصله نهال به یاد شهدای شهرستان در تپه شهدای گمنام شهرستان غرس شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله در آیین روز درختکاری شهرستان در تپه شهدای گمنام، اظهار داشت: اجرای طرح غرس نهال با عنوان «نهال ایثار» با شعار «به یاد هر شهید یک درخت» به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۹ شهید گرانقدر شهرستان انجام می شود. 

احسان لطفی افزود:  هدف از انجام این حرکت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ درختکاری ، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی ، احیای فرهنگ حمایت و توسعه پوشش گیاهی در بین جامعه و ارتقای فرهنگ ترویج فضای سبز بوده است.

وی به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود: درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان و منشاء خیر و برکات زیادی برای زمین است.

لطفی با اشاره به توزیع رایگان حدود ۱۳ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی عنوان کرد: این نهال ها از نوع سرو، داغ داغان، کاج، بلوط، صنوبر و بنه بوده و در راستای سیاست های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور ایجاد پارک، فضای سبز،بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع، در آستانه هفته منابع طبیعی نهال رایگان به منظور کشت در مناطق مناسب و مستعد توزیع خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله هدف از توزیع نهال های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دانست ، و گفت: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی به همراه شهروندان می توانند برای دریافت نهال رایگان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراجعه کنند.

در این مراسم امام جمعه معزز الشتر، فرماندار سلسله و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند. 

 

b_300_0_16777215_00_images_njnjnnnnnnjn.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید