فرماندار سلسله گفت: بخش فیروزآباد در این شهرستان با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه عمومی است که می‌طلبد نهاد کتابخانه های عمومی نسبت به ایجاد یک کتابخانه در این بخش اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای "مسلم مرادی" در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله  که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در سالن جلسات کتابخانه عمومی ابوریحان شهرستان تشکیل شد با بیان اینکه مسائل حوزه فرهنگ مهم تر از اقتصاد است، اظهار داشت: وقتی فرهنگ اصلاح شود مسائل اقتصادی هم اصلاح می شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جنگ فرهنگی دشمن و لزوم برنامه ریزی مناسب جهت مقابله، افزود: همه مشکلات کاهش سرانه کتابخوانی به زیرساخت ها برنمی گردد بلکه مربوط به ایجاد نکردن فرهنگ کتابخوانی است.

مرادی با تاکید بر لزوم به روز کردن منابع کتابخانه شهرستان، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عمومی کتابخوانی را با ارائه برنامه های موثر همچون کتابخوانی مجازی و معرفی کتابهای جذاب و مناسب نسل جوان و بومی و برنامه های تشویقی مناسب در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: تعداد اعضای کتابخانه ها تناسبی با جمعیت باسواد شهرستان ندارد و اداره کتابخانه های شهرستان باید با ارائه برنامه های اثرگذار اعضای بیشتری جذب نماید.

فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز با اشاره به وجود ۴۲ کتابخانه عمومی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی در سطح استان، اظهار داشت: استان لرستان در برگزاری جشنواره رضوی کتابخوانی همیشه جزو سه رتبه نخست کشور است و در ۲ سال اخیر نیز رتبه نخست انجمن های برتر کشور را کسب کرده ایم.

 

b_300_0_16777215_00_images_ffffvvvvvfvf.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید