فرماندار سلسله گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش بازدید گردشگران از منطقه نمونه گردشگری کهمان باید محیط زیست این منطقه با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای رفاه حال گردشگران از زباله پاکسازی شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ضمن تبریک میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به تولید ثروت از زباله در کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز در مباحث ابتدایی جمع آوری و دفع صحیح پسماند مانده ایم و هرکدام از دستگاه ها به وظایف خود،در اینخصوص به درستی عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه باید همه به وظایف خود در این زمینه تعهد داشته باشیم، افزود: با توجه به اینکه در منطقه نمونه گردشگری کهمان تعداد زیادی سفره خانه و رستوران وجود دارند که روزانه پسماند زیادی تولید می کنند لازم است که ادارات محیط زیست و میراث فرهنگی با همکاری بخشداری و دهیاری های این منطقه با ایجاد یک پست موقت نسبت به جمع آوری زباله ها و توزیع کیسه های زباله در ایام تعطیل در بین گردشگران اقدام کنند.

مرادی با اشاره به منطقه خرگوشناب، عنوان کرد: تعهداتی  که در مصوبات قبلی برای اعضای کارگروه پسماند نسبت به منطقه خرگوشناب تصویب شده است کماکان باید اجرا شوند و هیچگونه تعللی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی مجدد رودخانه پیرکه به منظور رفاه حال کشاورزان منطقه و جلوگیری از سرازیر شدن زباله ها به مزارع کشاورزی حاشیه رودخانه، عنوان کرد: قسمتی از رودخانه که داخل روستا است توسط امور آب و قسمتی هم که در محدوده شهری است توسط شهرداری پاکسازی شود.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم پاکسازی منطقه نمونه گردشگری کهمان از زباله، تصریح کرد: برای انجام این کار می توان از ظرفیت گروه های جهادی، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی و مردم استفاده کرد.

یونس آزادپور دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز با اعلام مهلت ۱۵ روزه برای اجرای مصوبات پیشین کارگروه پسماند درخصوص منطقه خرگوشناب، افزود: باید شهرداری و محیط زیست نسبت به تعهدات خود درخصوص درختان کاشته شده در منطقه خرگوشناب عمل کرده و اداره صنعت و معدن نیز نسبت به تعیین تکلیف معادن این منطقه اقدام کند در غیراینصورت با مدیرانی که نسبت به اجرای مصوبات کوتاهی داشته باشند برخورد خواهد شد.

 

b_300_0_16777215_00_images_jjjhhhhjjj.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید