فرماندار سلسله گفت: بانک اطلاعاتی سازه های ناایمن ادارات شهرستان گردآوری و به استان ارسال شده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مسلم مرادی در جلسه مشترک کمیته پیشگیری از سرقت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای پیشگیری از وقوع جرم در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: آرد و گندم و نهاده های دامی کالاهایی هستند که بیشترین موارد قاچاق مربوط به آنهاست و باید بیشترین مراقبت ها درخصوص جلوگیری از قاچاق آنها بکار گرفته شود.

وی افزود: کالاهای اساسی و موردنیاز مردم که احتکار شده پس از تشکیل پرونده و طی مراحل اداری باید برای توزیع در میان مردم با نرخ مصوب در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

مرادی بیان کرد: نیروی انتظامی، سپاه و سایر دستگاه های نظارتی پس از کشف کالاهای احتکاری باید با حضور نماینده ای از جهادکشاورزی شهرستان نسبت به تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی آنها اقدام و کالاها را برای توزیع در میان مردم در اختیار ستاد تنظیم بازار بگذارند.

وی با اشاره به شناسایی ساختمان های ناایمن در سطح شهر الشتر و فیروزآباد، گفت: باید به مالکان این ساختمان ها اخطار جهت ایمن سازی داده شود.

مرادی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه فنی شهرداری، تصریح کرد: باید این رویه ها عوض شود و قبل از هرگونه اقداماتی در این خصوص لازم است با سازمان نظام مهندسی، بخشداری ها و دهیاری ها هماهنگی نیز به عمل آید. 

سید احمد موسوی رئیس دادگستری شهرستان نیز با اشاره به تعریف کالای احتکاری به بیان چگونگی تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی آن و چگونگی عرضه کالاهای اساسی احتکاری در بین عموم مردم پرداخت و گفت: باید برای مرتکبان احتکار احکام بازدارنده صادر کنیم و هزینه جرم را برایشان بالا ببریم تا بار دیگر مرتکب چنین اعمالی نشوند.

وی افزود: کلیه ادارات نیز باید تخلف را در حوزه های اختصاصی خود پایین بیاورند و نظارت بیشتری بر مجموعه خود داشته باشند تا میزان سرقت کاهش یابد.

b_300_0_16777215_00_images_IMG-20220616-WA0003.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید