برای اولین بار در شهرستان سلسله نشست تعاملی دهیاران بخش مرکزی و فیروزآباد با اعضای شورای اداری شهرستان و برخی مدیران کلی استان با حضور امام جمعه معزز، فرماندار، معاون عمرانی، بخشداران و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی فرماندار سلسله در این همایش با اشاره به بازدید از روستاهای مختلف شهرستان، اظهار داشت: اگر در هر روستا بتوانیم گرهی از مشکل کشاورزان باز کنیم توانسته ایم درست عمل کنیم. 
 
وی با بیان اینکه دهیاران ستون اصلی کار در روستا هستند بر پرداخت طلب پیمانکاران و تصحیح صورت وضعیت ها تاکید و عنوان کرد: انشعابات غیرمجاز آب در روستاها افزایش یافته و با توجه به اینکه در بحران کم آبی به سر می بریم ضروری است که در این زمینه رسیدگی ها و نظارت ها افزایش یابد. 
 
فرماندار سلسله با اشاره به اینکه یکی از مهمترین قابلیت های شهرستان در زمینه گردشگری است، افزود: باید به سمتی برویم که بتوانیم از پتانسیل های گردشگری روستاها در جهت درآمدزایی استفاده کنیم. 
 
وی با اشاره به عادلانه کردن توزیع آرد در سطح روستاها، گفت: متاسفانه برخی روستاهای مناطق محروم تاکنون نتوانسته بودند از سهمیه آرد روستایی بهره مند شوند که ما با توزیع هدفمند آرد توانستیم آرد را به روستاهای مناطق دورافتاده هم ببریم. 
 
وی با اشاره به لزوم ارائه طرح ها و ایده های موثر، بیان کرد: اینکه منتظر اعتبارات ناچیز دهیاری ها باشیم نمی توانیم شاهد پیشرفتی در روستاها باشیم. 
 
مرادی با اشاره به لزوم آمادگی دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی، افزود: منابع ملی و جنگل ها در حال از بین رفتن هستند و دهیاران اینگونه مناطق باید هوشیارتر باشند. 
 
فرماندار سلسله با اشاره به لزوم پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، عنوان کرد: در برخی از روستاها حفاری غیرمجاز صورت می گیرد که از دهیاران انتظار داریم هوشیار باشند و بلافاصله گزارش دهند. 
 
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاها، گفت: باید نقاط ضعف، نقاط قوت و ظرفیت های هر روستا شناسایی و بر روی آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری صورت گیرد. 
 
فرماندار سلسله با اشاره به چشمه ها، سراب ها و رودخانه ها به عنوان مهمترین ظرفیت های شهرستان سلسله، گفت: باید تلاش شود از این ظرفیت ها در راستای توسعه شهرستان بهره گیری شود. 
 
وی با اشاره به پای کار بودن دهیاران در جلوگیری از کشت محصولات آبدوست، افزود: ما در بحران کم آبی و خشکسالی به سر می بریم و برخی روستاها به دلیل کم آبی با تانکر آبرسانی می شوند و با توجه به اینکه آب یک سرمایه ملی است باید مردم را اقناع سازی کنیم که از این سرمایه محافظت کنند.
حجت الاسلام امیدی امام جمعه الشتر نیز با تاکید بر اینکه همه ما مسئولان در قبال مردم مسئولیت داریم، افزود: دهیاران نیز در مقابل فرد فرد روستاهای تحت نظر خود مسئولیت دارند و در مقابل بداخلاقی های برخی افراد نیز باید صبور باشند و با سعه صدر برخورد کنند. 
 
یونس آزادپور دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز با اشاره به برخی عناوین مجرمانه که ممکن است به دلیل ناآگاهی از قوانین متوجه دهیاران روستاها شود به تشریح برخی از این قوانین پرداخت و گفت: دهیاران همچون رئیس جمهور در روستاها هستند و جرائم آنها مشابه جرائم کارکنان دولت است که عدم آگاهی به قوانین حوزه های کاری خود می تواند تخلف محسوب شده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. 
 
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاها، افزود: مسئولیت این امر متوجه دهیاران می شود بنابراین باید به محض مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز فورا به بخشداران جهت جلوگیری و اقدامات لازم اطلاع دهند. 
 
در این نشست که با ارائه مطالبی درخصوص روستاها از سوی نظرپور بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری شهرستان و برخی مدیران کل استانی نیز همراه بود، تعدادی از دهیاران نیز مهمترین دغدغه ها و مشکلات خود را در حوزه مسائل روستاها با اعضای شورای اداری شهرستان در میان نهادند.
 
b_300_0_16777215_00_images_aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید