تامین نهاده‌های دامی یکی از نیازهای اساسی عشایر است

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: یکی از نیازهای اساسی عشایر تامین نهاده‌های دامی و تبدیل محصولات تولیدی به محصول با ارزش افزوده و کیفی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای گودرز امیری در آیین بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره دامی در شهرستان سلسله، اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی عشایر تأمین نهاده‌های دامی و تبدیل این محصولات به محصولات با ارزش افزوده و باکیفیت است.

 وی افزود: سال گذشته در سفری که به شهرستان سلسله داشتیم و در بین عشایر حضور پیدا کردیم یکی از عمده ترین نیازهای آنها، تامین نهاده‌های دامی بود که در این راستا در شهرستان سلسله کارخانه‌ای تجهیز شد که در آن نهاده‌های دامی به صورت بهداشتی تولید و در اختیار عشایر قرار می گیرد.

امیری بیان کرد: در بحث تامین نیازهای عشایر ایجاد و راه اندازی واحدهای بسته‌بندی محصولات تولیدی عشایر همچون کشک، پشم و روغن و حتی گوشت می تواند به آنان بسیار کمک‌کننده باشد که در این راستا امیدواریم با پیگیری مسئولان اهداف موردنظر تحقق یابد.

این کارخانه تولید کنستانتره روزانه ۵۰ تن کنستانتره تولید و در اختیار عشایر قرار می دهد و برای ساخت آن یک میلیارد تومان هزینه صرف شده و برای پنج نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

کنستانتره ماده غذایی برای تغذیه دام است. کنسانتره در تغذیه دام شامل تمام مواد مورد نیاز برای پرواربندی دام بوده و کمابیش دارای بیش از ۷ درصد از پروتیین و ۱۸ درصد فیبر است.

فایده تولید کنسانتره این است که با حذف آب، وزن ماده غذایی کاهش یافته و بنابراین حمل و نقل آن راحت‌تر و با صرف هزینهٔ کمتر صورت می‌گیرد، به علاوه کنسانتره را به راحتی در هنگام مصرف با اضافه نمودن حلال (معمولاً آب)، به حالت اولیه خود برگردانده و مصرف می‌کنند.

 b_300_0_16777215_00_images_wqxft.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید