فرماندار سلسله گفت: سهمیه آرد روستایی شهرستان سلسله ماهانه ۱۶۲ تن است که پاسخگوی جمعیت ۳۸ هزار نفری جامعه هدف نیست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مسلم مرادی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه نان در غرب کشور و استان لرستان قوت غالب محسوب می شود تاکید کرد: در تنگنا قرار گرفتن جمعیت روستایی در این خصوص قابل قبول نیست.

مسلم مرادی افزود: سهمیه آرد روستایی شهرستان سلسله ماهانه ۱۶۲ تن است که پاسخگوی جمعیت ۳۸ هزار نفری جامعه هدف نیست.

وی گفت: در حال حاضر سه سیلوی ذخیره گندم در شهرستان داریم که یکی از آنها هنوز آماده نیست و کارخانه آرد شهرستان نیز نیمه کاره رها شده است در حالی که اگر به این ظرفیت ها توجه و اعتبارات مورد نیاز این طرح ها تامین شود سلسله می تواند تولیدکننده بهترین آرد استان باشد.

مرادی افزود: شهرستان سلسله تولید کننده بهترین و مرغوب ترین گندم کشور است در حالیکه مردم این منطقه بی کیفیت ترین آرد را دریافت می کنند.

۳۰ میلیارد تومان منابع مالی خرید گندم در لرستان تامین شد

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز در این جلسه گفت: ۳۰ میلیارد تومان منابع مالی خرید ۳۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز استان در سال جاری تامین شده است.

حجت الله بیرانوند، افزود: ماهانه ۲۴ هزار تن آرد در سه بخش نانوایی ها، خانه پزها(عشایری) و صنوف و صنعت استان مصرف می شود.

وی اظهار داشت: در بخش خانه پز و عشایری ماهانه سه هزار تن آرد در قالب روستایی و عشایری توزیع می شود اما بیشترین قاچاق آرد نیز مربوط به همین بخش است.

وی گفت: برخی روستاهای اطراف شهر که فاقد نانوایی هستند نان مورد نیاز خود را از نانوایی های شهری تهیه می کنند اما با این حال سهمیه آرد دارند که در حق روستاهای دورافتاده اجحاف و لازم است در سهمیه آرد این مناطق بازنگری شود.

بیرانوند با بیان اینکه سرانه مصرف آرد در لرستان ۱۲.۵ کیلوگرم است بیان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف در استان های دیگر هشت کیلوگرم است و متاسفانه در بخش آرد انحراف داریم.

 

b_300_0_16777215_00_images_tttrrrtttrrr.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید