امام جمعه الشتر مرکز شهرستان سلسله گفت: کارگروه تخصصی اساتید دانشگاهی به منظور احصای مشکلات فرهنگی شهرستان تشکیل و راهکارهای اساسی و قابل اجرا ارائه شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، حجت الاسلام مراد امیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: بعد از مصوبات شورای تامین، مصوبات شورای فرهنگ عمومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما گاهی از سوی دستگاه های عضو اجرایی نمی شود.

وی افزود: انتظار می رود اعضای شورا با مطالعه و تحقیق در جلسه حضور یابند و راهکارهای منطقی و نظرات کارشناسی ارائه دهند.

حجت الاسلام امیدی افزود: در این راستا لازم است که دبیر شورا یک هفته قبل از برگزاری جلسه، موضوع را برای اعضای شرکت کننده ارسال نماید تا در مورد آن تحقیق و بررسی لازم را داشته باشند.

فرماندار سلسله نیز با اشاره به دومین سالگرد شهادت " حاج قاسم سلیمانی" اظهار داشت: در مکتب سردار سلیمانی ۲ نکته اساسی گوش به فرمان ولایت بودن و مردمداری نهفته بود که همه ما باید از آنها درس بگیریم.

مرتضی مهدوی کیا b_300_0_16777215_00_images_xzxzxzxzxzx.jpgهمچنین با اشاره به برگزاری شایسته مراسم استقبال از خانواده شهید احراز هویت شده " نعمت الله شکیبایی صنوبری " افزود: مردم سلسله با حضور حماسی و گسترده خود در این مراسم نشان دادند که  ولایتمدار و شهیدپرور هستند.

رئیس دادگستری سلسله نیز با تاکید بر اینکه عدم ترسیم نقشه مدون برای جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهمترین مشکل این شورا است، اظهار داشت: مصوبات این شورا باید با ساختار وظایف ادارات تطبیق داشته باشند.

سید احمد موسوی با بیان اینکه غالب مشکلات فرهنگی سلسله زیرساختی است، افزود: شهرستان با اینکه نسبت به سایر مناطق استان از جمعیت کمتری برخوردار است اما آمار طلاق بالاتری دارد و همه باید برای حل اساسی این مشکل پای کار بیایند.

وی ادامه داد: دادگستری شهرستان برای حل این مشکل شورایی به نام "حل و فصل" را مشابه شورای حل اختلاف تشکیل داده است که ابلاغ قضایی "صلح یار" صادر و به دفاتر خدمات قضایی بخشنامه می شود .

وی گفت:‌ در این راستا موضوع دعاوی خانواده باید قبل از ارجاع به دادگستری با امام جمعه مطرح تا منجر به صلح و سازش بین طرفین شود و تاکنون نیز اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

 

b_300_0_16777215_00_images_xzxzxzxzxzx.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید