معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: شهر فیروزآباد با بیش از ۱۲هزار نفر جمعیت، کتابخانه عمومی ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای روح الله زمانیان روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب افزایش آگاهی و توسعه فرهنگی جوامع می‌شود و از انواع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت کیفیت مطالعه در راستای افزایش سواد رسانه ای، افزود: امروزه فضای مجازی نقش بسیاری در زندگی افراد جامعه دارد و عدم شناخت این فضا آسیب هایی برای خانواده ها به همراه دارد که مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی منجر به افزایش سطح سواد رسانه ای افراد می شود.

زمانیان با اشاره به جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفری شهر فیروزآباد گفت: وجود یک کتابخانه عمومی در این شهر می تواند علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، نیاز دانش آموزان به کتاب های مورد علاقه را رفع کند.

وی تاکید کرد: نهاد کتابخانه های عمومی لرستان باید اعتبار مورد نیاز برای اجاره یک فضای مناسب را برای ایجاد کتابخانه در اختیار شهرستان قرار دهد.

بخشدار فیروزآباد نیز با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات شهر نبود کتابخانه ای عمومی برای استفاده جوانان و دانش آموزان است افزود: نبود کتابخانه باعث شده که جوانان برای استفاده از کتابخانه عمومی به شهر الشتر مراجعه نمایند که صرف نظر از هزینه های رفت و آمد مشکلاتی را برای آنان به همراه دارد.

محمدشریف خنجری ادامه دداد در صورت همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان، این آمادگی وجود دارد تا در کمترین زمان ممکن مکانی مناسب برای ایجاد کتابخانه در فیروزآباد در نظر گرفته شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله نیز در این جلسه افزود: در صورتی که کتابخانه عمومی در فیروزآباد ایجاد شود این آمادگی وجود دارد که بخشی از کتاب های مورد نیاز از طریق این اداره تامین شود.

 

b_300_0_16777215_00_images_trtrtrtrtrtrtrt.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید