"حجت‌الاسلام مراد امیدی" طی حکمی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به سمت امام جمعه شهر الشتر ( مرکز شهرستان سلسله) منصوب شد.

 

b_300_0_16777215_00_images_yyyyyyy.jpgبه گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد روز جمعه در آیین معارفه حجت الاسلام امیدی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی شهرستان سلسله در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایلات و طوایف این منطقه به صفات انسانی، فضائل اخلاقی و جوانمردی شهره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: وفاداری به اسلام، علاقه مندی و تلاش در کسب دانش و فضیلت و ارادت قلبی به قشر روحانیت، دانشمندان و علما از صفات بارز مردم لرستان و به ویژه مردم شهرستان سلسله است.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی سلسله ادامه داد: وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد، روحانیت آگاه، بصیر و انقلابی در دوره های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، حضور در میدان های جهاد و دفاع مقدس، تقدیم ۲۹۶ شهید والامقام و فداکاری جانبازان و ایثارگران، برگ زرینی از تاریخ پرافتخار این شهرستان است.

وی تصریح کرد: قرارگاه نماز جمعه محلی برای مطرح کردن امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر شهر است که در طرح این مباحث نقدهای منصفانه به همراه راه علاج و پیشنهاد برای رفع مشکلات مربوطه مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی صبر و شکیبایی را برای هر خطیب جمعه ضروری دانست و افزود: امیدواریم امام جمعه جدید با دانش و تجربه ای که دارد برای ارتقای فرهنگی شهرستان سلسله نهایت تلاش خود را بکار گیرد.

وی از امام جمعه جدید الشتر خواست ضمن تعامل با جامعه روحانیت شهرستان و استان، از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی، سازمان های دولتی و هم افزایی با مدیران این نهادها در انجام مسوولیت های مهم و خطیر خود استفاده کند و گام های محکم و اساسی بردارد.

وی تاکید کرد: انتظار می رود امام جمعه جدید الشتر در این مسیر، تعامل سازنده ای با مردم، خانواده شهدا، جانبازان، پیشکسوتان ایثار و شهادت و همه گروه های جهادی و جوانان انقلابی داشته باشد.

فرماندار سلسله نیز نماز جمعه را قرارگاه ایمان و بصیرت و امام جمعه را فرمانده این قرارگاه دانست و گفت: ائمه جمعه در راستای تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی دارای جایگاه رفیعی بین مردم و جامعه هستند.

مرتضی مهدوی کیا عنوان کرد: نگاه ما به نمازجمعه، ولایی است و تمام سعی و تلاش خود را در راستای تقویت این نهاد مقدس بکار خواهیم بست.

مهدوی کیا با تاکید بر اینکه تقویت امام و نماز جمعه تقویت جایگاه ولایت فقیه است تصریح کرد: نقش امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان بر کسی پوشیده نیست و با تمام توان به عنوان متولی دولت در شهرستان تلاش خواهیم کرد در راستای منویات مقام معظم رهبری، کمک حال امام جمعه جدید باشیم و برای مردم شهرستان قدمی برداریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز عقب ماندن لرستان از توسعه و پیشرفت را حاصل کم کاری نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اگر در سالهای گذشته به سدسازی در این استان توجه می شد امروز خشکسالی و بحران کم آبی به کشاورزی آن خسارت وارد نمی کرد و در تامین برق با مشکل مواجه نمی شدیم.

یحیی ابراهیمی افزود: با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، لرستان از شاخص های توسعه عقب است و در شهرستان های سلسله و دلفان کارخانه یا صنعت بزرگی برای اشتغال جوانان وجود ندارد و مجبور به مهاجرت می شوند.

ابراهیمی با اشاره به معضل کار زنان دلفانی افزود: امیدواریم با همراهی مسوولین بتوانیم یک بار برای همیشه این مساله را حل و تمامی نمایندگان استان باید تلاش کنیم سهم خاصی در سطح وزارتخانه برای لرستان تعریف شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین حجت الاسلام مراد امیدی به عنوان امام جمعه جدید شهر الشتر معرفی و از زحمات ۹ساله حجت الاسلام سید سجاد موسوی قدردانی شد.

حجت الاسلام امیدی پیش از این امام جمعه شهر گیان استان همدان بوده و بومی شهرستان سلسله است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید