فرماندار سلسله: مراسمات خاکسپاری بیشترین عامل شیوع کرونا در شهرستان هستند

 

فرماندار سلسله گفت: یا گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا هنوز هم حضور در مراسمات ختم و خاکسپاری بیشترین عامل شیوع ویروس کرونا در شهرستان هستند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در آیین معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله در دفتر فرماندار با قدردانی از زحمات دکتر حمزه حسنی رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان سلسله در شیوع بیماری کرونا در شهرستان و تعامل مثبت وی در راستای کنترل ویروس با مجموعه فرمانداری، افزود: در بازه زمانی بیش از یکساله شیوع ویروس کرونا، شبکه بهداشت و درمان شهرستان توانست با حمایت های نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اقدامات ارزشمندی را در راستای تجهیز بیمارستان شهرستان صورت دهد.

مهدوی کیا با اشاره به جذب پزشک های متخصص در رشته های گوناگون، ادامه داد: اکنون با امکانات به کار گرفته شده، بسیاری از بیماران کرونایی و سایر بیماران و حتی مادران باردار از مراجعه به مرکز استان برای درمان بی نیاز هستند که این انقلاب، در کاهش بار اضافی به بیمارستان های مرکز استان نیز نقش مهمی دارد.

فرماندار سلسله مهمترین مشکل شهرستان را که نقش مهمی در شیوع ویروس دارد را حضور مردم در مجالس ختم و خاکسپاری ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با فرهنگ سازی های لازم و همراهی خوب مردم شهرستان، توانستیم برگزاری مراسم های عروسی را کنترل کنیم اما با توجه به بافت سنتی شهرستان و اهمیت مردم به حضور در مراسمات عزاداری، هنوز این مراسمات مهمترین عامل شیوع ویروس در شهرستان هستند. 

وی با آرزوی موفقیت و سربلندی برای مدیران سابق و فعلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از مدیر جدید خواست تا با رعایت چارچوب ها و حرکت در جهت کنترل بیماری، گامهای موثری در راستای کنترل ویروس و سلامت مردم شهرستان برداشته و کارنامه موفقی را از خود به یادگار بگذارد. 

در این مراسم دکتر کرم حسین حسنوند به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله معرفی و از زحمات دکتر حمزه حسنی رئیس سابق قدردانی شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز، گفت: لرستان از نظر میزان ابتلا به کرونا، دومین استان کشور است اما از نظر مرگ و میر، پایین تر از میانگین کشوری است.

علی فرهادی، اظهار داشت: میانگین کشندگی ویروس کرونا در کشور ۲.۹۰ است در حالی که این میزان در لرستان پایین تر از این میانگین و حدود ۱.۵۹ است.

وی با بیان اینکه لرستان در ایام شیوع ویروس تنها استانی بود که مشکل کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی را نداشت، افزود: این در حالی بود که سایر استان ها با کمبود دارو مواجه بودند.

وی با قدردانی از عملکرد ستاد مدیریت کرونای سلسله به ریاست فرماندار شهرستان، عنوان کرد: با اینکه سلسله شهرستانی گردشگرپذیر است اما با تعطیلی به موقع بازار در پیک چهارم کرونا توانست اقداماتی ارزشمند در راستای کنترل ویروس در شهرستان به کار گیرد.

در این مراسم دکتر کرم حسین حسنوند به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله معرفی و از زحمات دکتر حمزه حسنی رئیس سابق قدردانی شد.

 b_300_0_16777215_00_images_nhgf.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید