فرماندار سلسله گفت: یکهزار و ۹۷۰ دانشجو در چهار دانشگاه پیام نور، مرکز آموزش عالی، آزاد و علمی و کاربردی شهرستان به تحصیل اشتغال دارند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: ۸۷۰ نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور، ۴۲۱ نفر دانشجو در مرکز آموزش عالی و مابقی نیز در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی شهرستان سلسله از سال ۹۰ راه اندازی شده است، افزود: این دانشگاه تنها در پنج رشته تحصیلی تنها از دختران، دانشجو می پذیرد و تنها دانشگاهی است در شهرستان که دارای خوابگاه است و ۲۲۰ نفر ددانشجوی غیربومی در این خوابگاه ها مستقر هستند.

وی ادامه داد: همانطور که دانشگاه ها درحوزه ارتقای سطح علمی دانشجویان تلاش و کوشش می نمایند باید در همسویی و ارتباط تولید علم وتولید اشتغال نیز کوشا باشند چرا که بعضا رشته هایی در دانشگاه ها تدریس می شود که مورد نیاز منطقه نیست و از طرفی رشته هایی که کاربرد بیشتری در صنعت و تولید دارند وجود ندارد و باید مسوولین دانشگاه ها با نیاز سنجی صحیح نسبت به فعال کردن رشته هایی که مورد نیاز شهرستان است در دانشگاه ها اقدام کنند.

فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: روند رشد و توسعه جامعه زمانی شتاب خواهد گرفت که قشر دانشجوی جامعه نقاد،بیدار و مطالبه گر باشد و مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعأ زمینه ساز تلاش بیشترمسئولان برای حل مشکلات خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه عامل پیشرفت و توسعه در هر کشوری نهادهای علمی آن هستند، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که با افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها مواجه شویم و لازم است شرایطی فراهم شود که در سالهای پیش رو این افت تحصیلی جبران شود. 

b_300_0_16777215_00_images_ererer.jpg

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید