وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهمترین مشکل شهرستان سلسله نبود صنایع غذایی و زنجیره ارزش است که تلاش می کنیم با حضور سرمایه گذاران این مشکلات رفع شود.

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، سید "جواد ساداتی نژاد "، با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلسله در حوزه های مختلف خصوصا بخش کشاورزی، اظهار داشت: این شهرستان در بخش های شیلات وباغداری دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و زمین های زراعی حاصلخیزی دارد.

وی افزود: مهمترین مشکلی که در این شهرستان شناسایی کردیم کمبود صنایع غذایی و زنجیره ارزش است.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در نشست شورای اداری استان این مشکلات را مطرح خواهیم کرد و امیدواریم که با حضور سرمایه گذاران بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی های شهرستان در حوزه شیلات، تصریح کرد: این شهرستان دارای رتبه بسیار خوبی در تولید شیلات است اما برخی تولیدکنندگان نیاز به تسهیلات دارند که از مصوبات سفر مشکلات این تولیدکنندگان و تکمیل زیرساخت ها رفع خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات باغداران منطقه نیز گفت: در این بخش نیز توسعه و ترویج سرشاخه کاری برای نوسازی و اصلاح باغات مدنظر است.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت تولید گیاهان دارویی در لرستان، افزود: امیدواریم بتوانیم در این منطقه با توسعه گیاهان دارویی به دلیل کم آب بر و اشتغالزا بودن به معیشت مردم کمک کنیم.

وی با اشاره به طرح احداث تونل اسپژ و تصفیه خانه فاضلاب الشتر که توسط مسئولان شهرستان مشکلات این طرح ها ارائه شده بود قول مساعد جهت مطرح شدن آنها در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهور را داد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر، عنوان کرد: این پروژه سالهاست شروع شده و امیدواریم از محل مصوبات سفر کامل شود.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی ارکیا پیشرفت خوبی ندارد و برای استفاده اوقات فراغت جوانان لازم است که به بهره برداری برسد.

ساداتی نژاد با اشاره به ساخت تونل اسپژ به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان سلسله، گفت: این تونل که مسیر الشتر به بروجرد را ۱۰۰ کیلومتر کاهش می دهد و در جلسه با رییس جمهور مشکلات این طرح مطرح خواهد شد که امیدواریم از محل مصوبات سفر به نتیجه مطلوب برسد.

وی تاکید کرد: سلسله شهرستانی مستعد اما محروم است و امیدواریم که در مصوبات سفر به صورت ویژه دیده شود و ظرفیت های آن هویدا شود.

 تونل اسپژ به عنوان تنها پروژه ملی شهرستان سلسله دارای ۲ هزار و ۱۰۰ متر طول و بیش از ۹ متر عرض است، این تونل دارای ۲ لاین (مسیر) سواره تقریبا ۶۵ متری و ۲ شانه یک متری و ارتفاع تونل با تاسیسات، تهویه و روشنایی نیز ۷۰ متر است. در سال های ابتدایی شروع این طرح در سال ۹۴ حدود ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن نیاز بود که معطلی ها، افزایش قیمت مصالح و گرانی های اخیر باعث شد که اکنون به رقمی بسیار بیش تر از اعتبار مصوب شده نیاز است. این طرح اکنون تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

همچنین طرح جمع‌ آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر الشتر پس از مطالعه و کارشناسی ‌های لازم، سال ۸۰ آغاز و تاکنون عملیات اجرایی مربوط به خط انتقال به طول چهار کیلومتر، خط اصلی به طول ۲۳ کیلومتر و خط فرعی آن به طول ۶۰ کیلومتر به میزان حدود ۹۵ درصد انجام شده و بخش ساختمانی تصفیه خانه نیز دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

b_300_0_16777215_00_images_ttttttttttttttt.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید