معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: ۵۲۰ نفرکم سواد و بیسواد در شهرستان سلسله شناسایی شده که در حال آموزش هستند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، روح الله زمانیان روز یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در سالن جلسات فرمانداری ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت سرگرد رحمان پوردهقان شهید مدافع امنیت لرستان، اظهار داشت: یکی از توانایی های هر دولت توانایی تنظیمی است که ایجاد نظم و امنیت از متغیرهای این توانایی است که بحمدالله با تلاش و پشتکار و تخصص و ایثارگری نیروی خدوم انتظامی تحت منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور حاصل شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه هر جامعه علم و دانش است ، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره)تشکیل نهضت سواد آموزی می باشد و تاکنون نقش اساسی در گسترش سطح سواد جامعه است.

زمانیان ادامه داد: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می شود و امنیت، سلامت و سواد مؤثرترین و بارزترین محورهای نیازهای پیشرفت جامعه محسوب می شود.

معاون سیاسی فرماندار خاطرنشان کرد: نهضت سواد آموزی باید تلاش کند علاوه بر کاهش نرخ بیسوادی در راستای ارتقای سطح دانش سوادآموزان از خواندن و نوشتن به گرفتن مدارج عالی تحصیلی تلاش نماید.

زمانیان بیان کرد: جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، بخشداران و دهیاران می توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آمار را از مجموع افراد بیسواد ارایه دهند.

مسوول نهضت سوادآموزی سلسله نیز با اشاره به شناسایی ۵۲۰ نفر سوادآموز در سال جاری در شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر این افراد تحت تعلیم و آموزش قرار دارند.

نوری گفت: طی ۲ سال اخیر ۴۵۰ نفر از معلمان نهضت سوادآموزی شهرستان از طریق دانشگاه فرهنگیان تحصیلات خود را تکمیل و جذب آموزش و پرورش شده اند.

 

b_300_0_16777215_00_images_oooooooooo.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید