فرماندار سلسله گفت: کمترین میزان اعتیاد به مواد مخدر در لرستان مربوط به این شهرستان است که این مهم با فعالیت بخش‌های مختلف شوراهای تامین و هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حاصل شده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر افزود: حیطه و وظایف این شورا در قالب فعالیت پنج کمیته تخصصی است.

وی افزود: یکی از مهمترین کمیته‌های تخصصی، «فرهنگی پیشگیری» به ریاست اداره آموزش و پرورش است که به دلیل در اختیار داشتن جمعیت گسترده دانش آموزی به عنوان گروه هدف می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند بنابراین لازم است با اتخاذ تمهیدات لازم و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها فعالیت کند.

مهدوی کیا با اشاره به وظایف کمیته توانمندسازی، بیان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت توانمندسازی بیماران بهبود یافته لازم است ضمن ارائه خدمات حرفه آموزی و ارائه تسهیلات برای ایجاد شغل؛ ترتیبی اتخاذ شود که ارتباط این افراد با دستگاه های مربوطه با رویکرد حفظ پاکی محفوظ باشد.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد جرائم سازمان یافته و خشن است، اظهار داشت:  ۹۰ درصد زندانیان به موادمخدر اعتباد دارند و همین عامل باعث شده است به سرقت های خرد روی بیاورند.

یونس آزادپور با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم همچون کمپ ترک اعتیاد استاندارد  عنوان کرد: هر شهرستانی که فاقد زیرساخت باشد از توسعه عقب می ماند و تا زمانی که زیرساخت های مورد نیاز جهت اشتغال جوانان نداشته باشیم شاهد جرائم حاصل از آن خواهیم بود.

رئیس دادگستری سلسله نیز گفت: تعدادی از فروشندگان موادمخدر شهرستان به منع اقامت اجباری و حبس های طویل المدت محکوم شده اند که بزودی اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

سید احمد موسوی افزود: نظارت اجتماعی، عشیره ای و طایفه ای بیشتر از نظارت قضایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر  موثر است که رسانه ها باید در این زمینه اقدام بیشتری انجام دهند.

 

b_300_0_16777215_00_images_wwwwwww.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید