معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله گفت: حدود ۹۵ درصد از ساختمان های اداری شهرستان سلسله مشکل مناسب سازی دارند و حداقل استانداردهای مورد نیاز استفاده معلولان و سالمندان در ساخت آنها رعایت نشده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای هادی مومنی روز پنجشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به مسائل مناسب سازی فضاها به منظور استفاده معاولان و سالمندان جامعه، اظهار داشت: ورودی اکثر بانک های شهرستان و نحوه استقرار خودپردازها به گونه ای نیست که مناسب استفاده معلولان و سالمندان باشد.

وی افزود: در فضاهایی که برای داروخانه های شهرستان استفاده شده هیچگونه حداقل هایی از مناسب سازی در آنها انجام نشده و معلولان گاها در بیرون از داروخانه ها ایستاده و نسخه خود را به سایر افراد می دهند تا بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند در حالی که معلولان و سالمندان هم مانند سایر افراد جامعه باید بتوانند کارهای روزمره خود را بدون مشکل و نیاز به کسی انجام دهند. 

مومنی با تاکید بر مناسب سازی مدارس و بخصوص مدارس استثنایی شهرستان، عنوان کرد: گاها مشاهده می شود که برخی تاکسی ها و آژانس های مسافربری شهرستان از سوار کردن مسافر معلول به دلیل حمل ویلچر سرباز می زنند و حمل و نقل شهرداری باید به شدت در این زمینه نظارت داشته و تعدادی از تاکسی های شهر را برای استفاده معلولان اختصاص دهد و تذکرات لازم را برای رعایت به آژانس ها اعلام نماید تا چنانچه هرکدام از رانندگان از حمل معلولان سر باز زنند با قطع سهمیه بنزین آن ماه خود روبرو شوند تا تکریم معلولان را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند. 

وی با بیان اینکه ادارات را به لحاظ مشکلات بودجه ای درک میکنیم، عنوان کرد: قطعا سازمان مدیریت و برنامه ریزی رقم هایی را برای تعمیر و تجهیز پیش بینی کرده و باید در این زمینه برای رفع مشکلات معلولان و مناسب سازی ها برنامه ریزی شود.

معاون عمرانی فرماندار افزود: مطب ها و مکان های عمومی شخصی باید به سمتی پیش بروند که استانداردهای مناسب سازی در آنها رعایت شود و اداره راه و شهرسازی و سایر اداراتی که پروژه های عمرانی دارند باید کارگروه نظارت برنامه های مناسب سازی را در تمام بازدیدها در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه معلولان با درخشش در تمامی آوردگاه های مهم استانی، کشوری و جهانی نشان داده اند که معلولیت محدودیت نیست، گفت: اگر محدودیتی هم وجود دارد ما برای آنها ایجاد کرده ایم و روا نیست که همچون سایر افراد جامعه از حداقل حقوق اجتماعی خود همچون سایر افراد جامعه برخوردار نباشند. 

 

b_300_0_16777215_00_images_aaaaaaaaaaa.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید