معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مصرف آنتی بیوتیک کمکی به درمان بیماری آنفلوآنزا نمی کند و فقط طول درمان بیماری را تشدید می کند. 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، محسن اسدبیگی در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان سلسله با اشاره به تحریم ها و مشکل تامین مواداولیه دارو در کشور، افزود: با اینحال در استان لرستان در مهرماه ۳۰ درصد بیشتر از ماه های قبل دارو توزیع شده است. 
 
اسدبیگی ادامه داد: اپیدمی ویروس کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز باعث شده جمعیت زیادی درگیر بیماری شوند. 
 
وی با بیان اینکه بهترین راهکار پیشگیری است، عنوان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه شهروندان خصوصا دانش آموزان ضروری است. 
 
اسدبیگی با بیان اینکه مهمترین کانون شیوع ویروس مدارس هستند، بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد. 
 
وی با اشاره به کمبود سرم و آنتی بیوتیک به علت تقاضای زیاد مراجعان، گفت: مصرف آنتی بیوتیک کمکی به درمان بیماری آنفلوآنزا نمی کند و فقط طول درمان بیماری را تشدید می کند لذا توصیه می شود شهروندان از مصرف مداوم آنتی بیوتیک ها و تزریق غیرضرروی سرم پرهیز نمایند. 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه کمبودی درخصوص واکسن در استان نداریم، افزود: توصیه می شود گروه های سنی آسیب پذیر حتما تزریق واکسن را جدی بگیرند.
دوشنبه ۱۴۰۱/۷/۲۵
 
b_300_0_16777215_00_images_aaaaaaaaaaaaaaaaqqaaaaa.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید