فرماندار سلسله گفت: ۹۰ درصد گردوی باکیفیت باغداران سلسله به صورت خام از شهرستان خارج می شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی روز چهارشنبه در اولین رویداد ارزش آفرینی گردو که به همت دانشگاه علمی، کاربردی و سازمان جهادکشاورزی در سالن همایش الغدیر فرمانداری سلسله برگزار شد، با اشاره به وسعت یکهزار و ۵۰۰ هکتاری باغات گردوی شهرستان، اظهار داشت: ۹۰ درصد محصول ارزشمند باغداران سلسله به صورت خام از شهرستان خارج می شود. 
 
وی با گلایه از برنداشتن قدمهایی جدی برای ایجاد صنعت گردو در این شهرستان، افزود: بالغ بر ۶ هزار تن گردوی باکیفیت سالانه در شهرستان سلسله برداشت می شود اما با برند استان های همجوار در بازارهای کشور به فروش می رسد. 
 
مرادی با تاکید بر لزوم همکاری اساتید و اهل فن برای ارائه راهکارهایی علمی و عملی جهت افزایش چندبرابری ظرفیت تولید و درآمد باغداران شهرستان، عنوان کرد: باید تلاش کنیم گردوی سلسله و به طور اخص گرودی کهمان ثبت استانی، ملی و جهانی شود. 
 
فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم دعوت از سرمایه گذاران جهت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موردنیاز در این بخش و ایجاد نهالستان های علمی و دانشی، گفت: باید با ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری موردنیاز این محصول، حمایت های لازم از باغداران این شهرستان صورت گیرد. 
 
وی همچنین با اشاره به برداشت ۱۲۰۰ تن کلزای مرغوب از مزارع شهرستان و رتبه نخست سلسله در تولید این محصول، عنوان کرد: کشور ایران یکی از وارکننده های روغن خوراکی است و یکی از پایه های تولید روغن خوراکی کلزا است در حالی که ما توانمندی تولید این محصول را در شهرستان داریم و یکی از بزرگترین کارخانجات تولید روغن خوراکی استان در شهرستان سلسله قرار دارد که برای فعالیت نیازمند حمایت است. 
 
وی با بیان اینکه بهترین روغن محلی تولید عشایر و روستاییان سلسله با برند روغن کرمانشاهی در بازارها به فروش می رسد، تصریح کرد: برای ایجاد زیرساخت ها و صنایع موردنیاز این محصولات، به شدت نیازمند حمایت اساتید و اهل فن و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و توسعه و افزایش تولید این محصولات در شهرستان هستیم.
 
b_300_0_16777215_00_images_ffffffffffffffffffffffffffffffffff.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید