فرماندار سلسله گفت: ایران جزو کشورهای برتر منطقه است که سریعترین رشد علمی را دارد و یکی از قدرت های علمی منطقه به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، "میلاد شرفی" در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها ۷۰۰ دانشجوی رشته پزشکی داشتیم، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۱۱ هزار استاد در زمینه پزشکی داریم و یکصد و ۸۰ هزار دانشجوی پزشکی و قریب چهار میلیون دانشجو در رشته های مختلف در کشور مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار سلسله با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علمی، بیان کرد: طبق آمارهای بانک جهانی ایران از لحاظ اقتصادی در زمان پهلوی رتبه ۲۶ اقتصاد را داشت و امروز که یک چهارم فروش نفت زمان پهلوی را داریم، هجدهمین قدرت برتر اقتصادی جهان هستیم.

وی افزود: چهل سال است تحریم هستیم و ۱۰ سال است که تحریم های فلج کننده ای بر علیه مان اعمال شده اما هشت پله صعود اقتصادی داشته و قریب پنج برابر تولید ناخالص داخلی داشته ایم.

فرماندار شهرستان سلسله با اشاره به امنیت و قدرت کشور در دوران انقلاب، عنوان کرد: در دوران پهلوی تنها پنج درصد نیازهای کشور در داخل تولید می شد اما امروز شاهد هستیم که ده ها کشور در سراسر دنیا نیاز به تسلیحات نظامی ما دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد کادر پزشکی و درمانی کشور در دوران پیش از انقلاب از پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی بودند، ادامه داد: امروز ۵۷ کشور دنیا برای درمان به ایران اسلامی مراجعه می کنند و این همه عزت و پیشرفت در کنار امنیت و اقتدار بین المللی از برکات انقلاب است.

سخنران مراسم راهپیمایی سلسله با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علیرغم گذشت تنها چهل و چهار بهار از عمر انقلاب، عنوان کرد: بسیاری از سران کشورها به استقلال و امنیت ایران اذعان دارند و در عرصه های بین المللی صاحب نظر هستیم که تمامی این پیشرفت ها تداعی کننده جمله تاریخی و بی نظیر " انقلاب ما انفجار نور بود" امام راحل است.

شرفی با اشاره به شکست ایدئولوژی ها با پیروزی انقلاب، تصریح کرد: امروز اثری از ایدئولوژی مارکسیستی در دنیا نمی بینیم و افول ایدئولوژی لیبرالیسم را در تمدن غربی و شکوه و بالندگی ایدئولوژی اسلام ناب محمدی در دنیا را شاهد هستیم و کشورهای منطقه و فرامنطقه نیز گواهی بر این ادعا می دهند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف، بیان کرد: دلیل این پیشرفت ها و خروش توده های مردمی، چیزی جز "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" نیست که حاصل صبر و بصیرت مردم و دینی بودن انقلابمان و حضور چشمگیر ملت است که ایران را به یک کشور بالنده تبدیل کرده است.

شرفی با بیان اینکه در این چهل و چهار سال از عمر بابرکت انقلاب، دشمنان هرآنچه در توان داشتند برعلیه کشورمان بکار گرفتند، افزود: تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در سالهای ۵۷ تا ۵۹، هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر با کمک ده ها کشور با همدلی مردم و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر حفظ وحدت در کشور خنثی شده و امروز تمامی آنها به فرصت تبدیل شده اند.

فرماندار سلسله با اشاره به تحمیل فتنه های متعدد دشمنان برعلیه کشور در سال های اخیر، تصریح کرد: فتنه سال های ۷۸ و ۸۸، فتنه سال های اخیر و در تکمیل آن فتنه چند ماه اخیر همیشه با حضور به موقع مردم خنثی و باطل شده در حالی که در کشورهای دیگر توانسته اند با این توطئه‌ها موجب براندازی حکومت‌ها و ایجاد انقلاب های مخملی شوند.

وی با تاکید بر اینکه گذر از فتنه ها بصیرت مردم را نشان می دهد، تصریح کرد: در فتنه اخیر که به اذعان کارشناسان بزرگترین جنگ ترکیبی تاریخ بر علیه یک ملت بوده است با بصیرت و حضور مردم خنثی شد و همه اینها نشان می دهد که ایران قوی با همدلی ایجاد می شود.

فرماندار سلسله در ادامه صحبت های خود با تاکید بر لزوم همدلی مردم و مسئولان، گفت: از مردم تقاضا داریم که به مسئولان خود اعتماد کنند چرا که امروز بیش از پیش به وحدت و همدلی در کشور نیاز داریم.

شرفی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران قوی را نشانه گرفته اند، افزود: تمامی مخاطراتی که در چهل و چهار سال گذشته بر ایران تحمیل شده به دلیل این بوده که آنها از ایران اسلامی قوی هراس داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت ایران قوی با همدلی مردم بیشتر ادامه خواهد یافت، عنوان کرد: این پیامی است که مقام معظم رهبری بیان کرده است.

فرماندار سلسله با قدردانی از حضور حماسی مردم شهرستان سلسله در راهپیمایی امروز، افزود: آگاهی و بصیرت ملت ایران در بحران فتنه ها با ملت هیچ کشوری در دنیا قابل قیاس نیست و جای قدردانی و ستایش دارد و به برکت این حضور امیدواریم بیش از پیش شاهد رشد و پیشرفت و بالندگی کشور زیر لوای مطلقه ولایت فقیه و نظام اسلامی باشیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید