جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سلسله به ریاست زمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضا برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای روح الله زمانیان در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز قلم و روز شهرداری و دهیاری ها به انتخابات خردادماه اشاره و بیان داشت: انتخابات در شهرستان سلسله همواره پرشور و سالم برگزار شده و انتخابات اخیر نیز از سالمترین و پرشکوه ترین انتخابات استان و کشور بوده و جا دارد نخست از مردم و جوانان با بصیرت و انقلابی و سپس از همه عوامل برگزاری انتخابات چه اعضای محترم شورای تامین، هیات های اجرای، نظارت و بازرسی، اعضای محترم شورای اداری و کلیه کسانی که در این حوزه فعالیت داشته اند تقدیر و تشکر نمایم و برای کاندیداهای پیروز آرزوی توفیق و سربلندی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: متاسفانه نوع جدید ویروس جهش یافته در سطح استان موسوم به کرونا دلتا در حال شیوع است و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی چه از جانب مردم و چه مسئولین امر، قطعا وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد که این امر تبعات سنگینی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.
معاون سیاسی فرماندار در ادامه مهمترین مساله جوانان را بحث اشتغال و ازدواج عنوان کرد و افزود: اداره ورزش و جوانان آمار دقیق جوانان شاغل و غیرشاغل را احصا و جوانان دارای مهارت را جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی نماید و جهت آموزش مهارت به سایر جوانان از ظرفیت سمن ها و دانشگاه های شهرستان استفاده نماید.
زمانیان در ادامه ابراز داشت: ضروری است در راستای حل معضلات جوانان از قبیل ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت و ... سند راهبردی امور جوانان با محوریت اداره ورزش و جوانان تدوین شود تا با تغییر و تحولات اداری و سایر مسائل بتوان با رجوع به این سند که در واقع سندی علمی و کارشناسی شده است، برنامه ریزی مناسبی جهت رفع مسائل جوانان به صورت مداوم شکل گیرد.
وی همچنین وجود احداث خانه جوان برای جوانان شهرستان را ضروری ارزیابی و گفت: خانه جوان نقش مشاوره ای را دارد و با ارائه نظرات و مشاوره به مسئولین شهرستان در حل مسائل شهرستان مفید خواهد بود.
زمانیان در ادامه بر وجود سمن ها در حوزه جوانان تاکید و گفت: سمن ها نقش بسیار مهمی در توسعه یافتگی جوامع بر عهده دارند و باید در شهرستان از این ظرفیت استفاده نمود و نقش آنها را تقویت نمود. 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ سمن در حوزه مسائل جوانان در شهرستان فعالیت دارند که باید بستر فعالیت آنها در چارچوب قانون فراهم شود و با ساماندهی و تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان به ایفای نقش خود بپردازند.
معاون سیاسی فرمانداری در پایان به مقوله ازدواج در شهرستان اشاره و اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی شهرستان ولایت مدار سلسله، حتی یک مورد طلاق زیبنده شهرستان نیست که باید گفت افزایش طلاق در نگاه نخست فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و عدم توجه به توصیه های بزرگان دین را نشان می دهد.
 زمانیان از ادارات و نهادهای متولی مانند اداره تبلیغات، ارشاد، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش و سایر ارکان دولت مانند بانک ها خواست تا به طرق مختلف چه در حوزه ارشاد و آموزش و فرهنگ سازی و چه در پرداخت تسهیلات بانکی نهایت تلاش و همکاری خود را با جوانان به کار گیرند.
 
b_300_0_16777215_00_images_xszaw.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید