سرپرست فرمانداری:

تمامی مراسم خاکسپاری در سلسله به ساعت ۱۷ موکول شد

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری متوفیان در این شهرستان به پس از ساعت ۱۷ موکول شده است تا حضور مردم در اجتماعات به کمترین حد برسد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای افشین ترکارانی در جلسه شورای پدافند غیرعامل اظهار داشت: باوجود اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم شادی و عزاداری اما برخی شهروندان با نادیده گرفتن این مقررات و حقوق شهروندان، اقدام به برگزاری مراسم و تخلف می کنند.

وی با اشاره به مقررات در نظر گرفته شده درخصوص تشییع جنازه در شهرستان عنوان کرد: در این خصوص اجساد تا قبل از ساعت پنج عصر تحویل خانواده های معزا نمی شود تا حضور مردم به کمترین تعداد کاهش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین باوجود اعلام ممنوعیت برگزاری عروسی اما مواردی از این مجالس گزارش شده است که علیه داماد و برگزارکنندگان، اعلام جرم خواهد شد چراکه نباید سهل انگاری عده‌ای باعث به خطر افتادن سلامت سایرین شود.

سرپرست فرمانداری سلسله با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است تصریح کرد: بسیاری از شهروندان همدلی و همراهی خوبی برای کنترل ویروس دارند اما عده‌ای با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های مسوولان باعث افزایش آمار ابتلا شده‌اند. 

ترکارانی به پدافند سایبری و لزوم توجه به مسائل مربوط به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی در عین اینکه یک فرصت است، نوعی تهدید هم محسوب می شود بنابراین باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود و فعالان فضای مجازی باید در شرایط فعلی یاریگر مسوولان و مردم باشند.

وی گفت: همچنین با توجه به آغاز فصل بارندگی، امور آب شهرستان باید نسبت به لایروبی و پاکسازی مسیل ها و رودخانه ها اقدام کند.

لرستان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا است که چهار شهر الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر آن شرایط فوق حاد دارند، خرم‌آباد و بروجرد نیز در وضعیت بحرانی هستند و تمام محدودیت‌های کرونایی تا جمعه نهم آبان ماه در این استان تمدید شده است.

۳۸ هزار و ۷۷۴ مورد مثبت کرونا تا چهارم آبان ماه در لرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۷۶ نفر جان باخته‌اند.

 

 

 

b_300_0_16777215_00_images_vzsr.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید