مدیرکل دادگستری لرستان در سلسله مطرح کرد :

تجاوز به حریم رودخانه کهمان سلسله افزایش یافته است

 

 

رئیس دادگستری لرستان گفت: سال‌های اخیر بیشترین تجاوز به حریم و بستر رودخانه کهمان سلسله صورت گرفته است.

 

به گزارش ایرنا محمد رزم روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله افزود: منطقه نمونه گردشگری کهمان یک ظرفیت کشوری است که باید از هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها در این منطقه جلوگیری و با متخلفین به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به تشکیل ۹۰ پرونده منابع طبیعی در شهرستان سلسله اظهار داشت: منطقه تفریحی کهمان تنها متعلق به شهرستان نیست بلکه یک ظرفیت استانی و کشوری است که بیشترین تجاوز به حریم آن طی سال های اخیر صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه این امر مصداق بارز تضییع حقوق عامه است اظهار داشت: برخی افراد سودجو حتی در بستر این رودخانه اقدام به ساخت و ساز کرده اند که لازم است به مرور زمان دست رانت خواران از این منطقه کوتاه شود.

رزم همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و لزوم پشتیبانی از سرمایه گذاری های مشروع عنوان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی موجب تقویت سرمایه های درست می شود بنابراین باید از سرمایه گذاری در راستای افزایش اشتغال، رونق تولید و خروج از رکود حمایت کرد. 

سرپرست فرمانداری سلسله نیز گفت: اگر خواهان رفع مشکل مردم در حوزه‌های مختلف هستیم باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها به ویژه قوه قضائیه استفاده کنیم تا زمینه خدمت‌رسانی بیشتر در سایه تداوم انقلاب فراهم شود.

مرتضی مهدوی کیا ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای رئیس دادگستری و دادستان جدید سلسله  ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه قضا و دادستان، ضمن تشکیل یک شورای تامین همدل، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری در شهرستان فراهم شود.

در این آیین سید احمد موسوی به عنوان رئیس دادگستری و یونس آزادپور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله معرفی شدند و از زحمات فریدون رواد و محسن همتی قدردانی شد.

موسوی پیش از این رئیس شعبه دوم حقوقی و آزادپور نیز بازپرس دادگستری خرم‌آباد بوده است.

منطقه نمونه گردشگری کهمان را می توان نگین سبز سلسله نامید زیرا چشمه‌های پرجوش وخروش و درختان گردوی چند صدساله زیبایی و جلوه خاص و بی نظیری را به آن بخشیده‌اند.

طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی، غارهای متعدد و ارتفاعات جذاب و دیدنی، وجود داروهای گیاهی بسیار نادر و کمیاب، چشمه سارهای فراوان و پرآب، طراوت و خنکی و آب وهوای بی بدیل این منطقه روح هر انسانی را به ویژه در فصول گردشگری اسیر خود می‌کند.

علت نامگذاری این منطقه مربوط به دوره‌های باستان بوده که در آن پادشاهان به تفرج و خوشگذرانی می پرداخته‌اند که گواه آن را می‌توان تخت گاه‌های سراب خاصون (سراب خاصان) و سراب و چشمه معروف تخت شاه دانست.

واژه کهمان دارای چند معنی است و احتمال می رود از ترکیب ۲ واژه لکی (فارسی پهلوی) کی به معنی شاه و مان به معنی آمدن که در کل به معنی جایی است که شاهان به آنجا می آیند، آمده باشد.

 

 

b_300_0_16777215_00_images_tgcds.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید