معاون استاندار  در سلسله:

لرستان چهارمین استان در تولید میوه باکیفیت است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: رتبه چهارم تولید میوه باکیفیت در کشور متعلق به این استان است که باید ظرفیت سردخانه‌ای لازم برای ذخیره‌سازی محصولات آن ایجاد شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، اسد عبدالهی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سردخانه سه هزار تنی سلسله افزود: ظرفیت کاملی برای نگهداری محصولات تولیدی در این استان وجود ندارد و در فصل برداشت به فروش می رسد و فصول بعد، مجبور به خرید از استان های دیگر به قیمت بالا می شویم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت: در این وضعیت، بخش کشاورزی به اقتصاد کشور، تامین نیازهای غذایی و توسعه صادرات کمک شایانی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در سرمایه گذاری ها به آمایش سرزمین دقت نشده است در حالی که توجه به این مهم نقش موثری در توسعه و موفقیت فعالیت های اقتصادی دارد. 

عبدالهی با اشاره به اینکه سلسله یکی از شهرستان های موفق لرستان در حوزه کشاورزی است ادامه داد: طی سال های اخیر اقدامات موفقی در بخش های آبیاری تحت فشار و احداث صنایع این منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش سردخانه های موادغذایی در لرستان، عنوان کرد: با تحقق این مهم می توان هنگام پایین بودن قیمت مرغ، تولید مازاد را منجمد و در مواقع نیاز به بازار عرضه کرد تا تعادل ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از ۴۰ سال از تثبیت نظام جمهوری اسلامی باید با انجام کارهای علمی از هدررفت منابع جلوگیری کرد افزود: اولین پالایشگاه بخش خصوصی به زودی در پلدختر بهره برداری خواهد شد.

عبدالهی همچنین به رتبه نخست شهرستان سلسله در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره و تصریح کرد: محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات در استان وجود ندارد.

برای سردخانه سه هزار تنی سلسله ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۵ نفر در شهرستان فراهم شده است. 

سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۴ هزار هکتار است و ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.

لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد ؛ با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد؛ رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص این است.

 

b_300_0_16777215_00_images_nijhgf.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید