تکمیل کتابخانه شماره ۲ سلسله ضروری است

b_300_0_16777215_00_images_cfuy.jpg

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: تکمیل و بهره برداری از کتابخانه عمومی شماره ۲ با توجه به نیاز جمعیتی شهرستان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای روح الله زمانیان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری شهرستان، اظهار داشت: تنها کتابخانه عمومی شهرستان جوابگوی نیاز مطالعه ای قشر کتابخوان و جوانان شهرستان نیست و با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب این طرح، می طلبد که با تخصیص اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مورد نیاز، این طرح ضروری شهرستان تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه جامعه آگاه از انسان های آگاه تشکیل می یابد، افزود: آگاهی نیز از راه مطالعه حاصل می شود و هر جامعه ای که تعداد کتابخوان های آن زیاد است، در امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز موفق تر است.

زمانیان با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی، عنوان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند ایجاد زیرساخت ها است و با توجه به فرهنگ غنی و تعداد بالای افراد باسواد شهرستان، یک کتابخانه به تنهایی جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

وی با اشاره به پیگیری های نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان برای تخصیص اعتبار به کتابخانه شماره ۲ و تکمیل و بهره برداری از آن، افزود: باید زیرساخت های حداقلی را برای جمعیت کتابخوان شهرستان فراهم کنیم. 

مدیر کتابخانه های عمومی سلسله نیز با اشاره به وجود بیش از ۳۵ هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی ابوریحان شهرستان، اظهار داشت: این کتابخانه در حال حاضر یکهزار و ۱۰۰ نفر عضو فعال دارد.

شهلا حسنوند با اشاره به برگزاری پنج برنامه فرهنگی شاخص در مناسبت های مختلف شهرستان، گفت: برنامه هفت کتابخانه هفت سنگر به مناسبت دفاع مقدس، معرفی آداب و رسوم شب یلداو برنامه روایتگری مجازی به مناسبت دهه مبارک فجر از برنامه هایی بوده است که امسال توسط نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان در این راستا برگزار شده است. 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید