معاون دادگستری لرستان  در سلسله مطرح کرد:

 

رویکرد دستگاه قضا در انتخابات پیشگیری از تخلف است

 

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: رویکرد دستگاه قضایی در انتخابات ۲۸ خرداد پیشگیری از تخلفات است بنابراین فضای تمامی شهرستان‌های استان به دقت رصد و با هرگونه تبلیغات زودهنگام یا تخلف مشابه از سوی داوطلبان برخورد می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای بیژن دارایی در جلسه شورای اداری و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان سلسله اظهار داشت: دستگاه قضا با رویکرد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و مبنی بر مر قانون عمل می کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در لرستان عنوان کرد: این ستاد در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی با حضور دستگاه های متولی امر انتخابات برگزار می‌شود و ایجاد تعامل، پیشگیری از تخلف، احضار، هشدار به متخلفان و در نهایت برخورد قاطع با آنها از محورهای فعالیت آن است.

دارایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳ جلسه در ستاد شهرستان های استان برگزار شده و در ستاد استانی نیز چهار کمیته اخبار و اطلاعات، اطلاع رسانی، نصیحت و ارشاد، رصد مدیران و فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا تشکیل و به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی به ریاست دادستان تصریح کرد: در این کمیته پلیس فتا، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی نیز عضو هستند و گروه و کانال های فضای مجازی با دقت مورد رصد قرار می گیرند که در صورت نیاز، با برهم زنندگان امنیت و آرامش روانی مردم در این فضا قاطعانه برخورد می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان همچنین گفت: باتوجه به شرایط کرونایی، تغییر شیوه تبلیغات کاندیداها و استفاده از فضای مجازی، نامزدها و روسای ستاد انتخاباتی باید توجیه شوند و سخنرانان خارج از استان نیز بدون هماهنگی لازم وارد شهرستان نشوند.

دارایی اضافه کرد: شعبه ۱۰۱ کیفری و شعبه سوم دادیاری جهت برخورد با تخلفات انتخاباتی در شهرستان سلسله تشکیل شده است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

b_300_0_16777215_00_images_zzzzzz.jpg 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید