فرماندار سلسله: پیشگیری از وقوع آتش سوزی نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است

 

فرماندار سلسله گفت: پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع نیاز به برنامه ریزی منسجم منابع طبیعی و دستگاه های مرتبط دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله،آقای مرتضی مهدوی کیا در جلسه ستاد پیشگیری از اطفای حریق با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت عمومی محسوب می شود، افزود: لرستان ۷.۱ دهم جنگل های کشور را به خود اختصاص داده که گونه غالب لرستان بلوط است و بر اساس برآورد کارشناسان هر اصله درخت بلوط ۲۰۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است.


وی با بیان اینکه جنگل ها برای منابع طبیعی و زندگی بشر حیاتی هستند، بیان کرد: برخی از آتش سوزی ها علل غیرعمدی دارد که در این زمینه نیازمند آموزش و فرهنگ سازی هستیم اما در زمینه آتش سوزی های عمدی که گاها ممکن است بر اثر اختلافات محلی، تبدیل جنگل به اراضی کشاورزی و یا تولید زغال بلوط روی دهد نیازمند برخورد جدی و ورود منابع طبیعی هستیم.
 فرماندار سلسله با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها اضافه کرد: پیشگیری از وقوع این امر نیاز به برنامه ریزی منسجم منابع طبیعی و دستگاه های مرتبط دارد.
وی با تاکید بر برگزاری منظم و مکرر با جهاد کشاورزی، کشاورزان، شورا و دهیاران درخصوص آتش نزدن کاه و کلش باقی مانده مزارع، گفت: در بکارگیری دیده بان ها حتما سعی شود از معتمدین محلی و صاحب نفوذ استفاده شود که ترجیحا مجهز به موتورسیکلت باشند.

۳۰۰ ساعت عملیات احداث آتش بر در مناطق بحرانی سلسله انجام شد

 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: به منظور پیشگیری از آتش سوزی ۳۰۰ ساعت عملیات احداث آتش بر در مناطق بحرانی شهرستان انجام شد.

 b_300_0_16777215_00_images_yyyyy.jpgامیرمحمد نظرپوری نیز بیان کرد: کهمان، کاکارضا، قلایی، بسطام، پرسک و جوانمرد جزو مناطق بحرانی شهرستان است که پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این مناطق همت جمعی را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه شهرستان سلسله رویشگاه بهترین گونه های جنگلی و مرتعی است، افزود: رویش بلوط منحصر بفرد مازو در برخی از مناطق شهرستان نشانگر این امر است و لذا باید تا جایی که امکانات داریم از این عرصه ها به بهترین نحو ممکن محافظت کنیم.
نظرپوری اضافه کرد: تهیه تابلوها، بروشورها و تراکت و استفاده از پتانسیل نیروهای جوان و بومی بسیجی در مناطق بحرانی و حساس از جمله کارهای صورت گرفته در راستای پیشگیری از وقوع حریق در عرصه های ملی شهرستان است.
نظرپوری با اشاره به داشتن ۶ دستگاه فلکسی بک، یک دستگاه روت فایر و پنج دستگاه دمنده برای استفاده در هنگام وقوع آتش سوزی ها، اظهار داشت: وقوع آتش سوزی ضربه سنگینی به منابع طبیعی وارد می کند و به دنبال آن جنگل هایی که ارزش زیست محیطی دارد از بین می روند بنابراین لازم است که تمامی دستگاه های اجرایی در این خصوص پای کار باشند و در این راستا شماره تماس مردمی ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های ملی شهرستان است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید