اجرای آیین حسنه خون صلح آرامش را به ۲ طایفه در سلسله لرستان بازگرداند

 

b_300_0_16777215_00_images_qqqqq.jpg

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه و رویکرد مسامحه و حبس زدایی، به عنوان یک رویکرد مهم و مورد توجه دستگاه قضا، برگزاری آیین خون صلح در سلسله آرامش را به ۲ طایفه بازگرداند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله و به نقل از خبرگزاری ایرنا، آقای یونس آزادپور اظهار داشت: سال ۸۸، وقوع اختلاف و درگیری بین ۲ طایفه منجر به کشته شدن یک نفر شده و وقوع این اختلاف سبب کوچ اجباری چند خانواده شده و خانوارهای هر دو طایفه را تحت تاثیر این اختلافات قرار می دهد.

وی افزود: بر این اساس، به منظور بازگرداندن آرامش به این ۲ طایفه، بزرگان، ریش سفیدان شهرستان های سلسله و دلفان، معتمدان محلی و دادگستری استان با محوریت خود مردم وارد عمل شدند و با برگزاری جلساتی با هر ۲ طایفه تلاش کردند تا بین آنها صلح ایجاد کنند و به کینه ها و کدورت ها خاتمه دهند که خوشبختانه این امر مهم اتفاق افتاد و طی مراسمی این ۲ طایفه اختلافات خود را کنار گذاشتند.

آزادپور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶‌ قتل در لرستان با پیگیری های هیات صلح و سازش منجر به صلح و سازش و بخشش مقتول شده است، ادامه داد: امروز در مراسمی که در روستای شینه قلایی با حضور مردم و مسوولانی از دادگستری استان، نیروی انتظامی، اعضای شورای تامین شهرستان و نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای صورت گرفت، مطابق رسوم گذشته(کفن پوش کردن قاتل، گذاشتن قرآن و یک سلاح سرد در یک طبق و حرکت به سمت خانواده مقتول جهت بخشش) صورت گرفت، این سنت نیکو بار دیگر در لرستان اجرا گردید.

دادستان سلسله با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی رویکرد مسامحه و حبس زدایی را به عنوان یکی از رویکردهای مهم خود مورد توجه قرار داده، اظهار کرد: با وجود تاکید دستگاه قضایی روی این رویکرد، اما به افرادی هم که نظم و امنیت عمومی و امنیت روحی و روانی مردم را به هم می زنند، به شدت هشدار می دهیم و تاکید می کنیم که این مسامحه و بخشش شامل آنها نمی شود.

وی تاکید کرد: برخوردی که دستگاه قضایی با این افراد خواهد داشت، قاطع، بازدارنده و عبرت آموز خواهد بود و از هیچکدام از نهادهای ارفاقی در قانون برخوردار نمی شوند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید