فرماندار سلسله: کشاورزی و گردشگری مهمترین ظرفیت های شهرستان هستند

 

فرماندار سلسله گفت: کشاورزی و گردشگری مهمترین ظرفیت های شهرستان سلسله هستند که در صورت توجه می توانند به رونق و توسعه شهرستان و افزایش اشتغال جوانان  منجر شوند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در نشست بررسی مشکلات صنعتی شهرستان های سلسله و دلفان با حضور نماینده سلسله و دلفان در مجلس و مدیرکل صنعت و معدن لرستان و روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های سلسله و دلفان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: شهرستان سلسله در حوزه صنعت و معدن طرح های راکد یا نیمه تمامی دارد که باید تلاش کنیم به نتیجه مطلوب برسند.

وی با قدردانی از زحمات سازمان صنعت و معدن در ایام نوروز که به رغم کمبود روغن و مرغ، توانست همکاری مناسبی در راستای تامین این اقلام و تنظیم بازار شهرستان و استان داشته باشد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم در بازه زمانی باقی مانده طرح های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به نتیجه مطلوب و بهره برداری برسانیم.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی:

۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در مناطق محروم مصوب شد

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۴۰ هزار میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم و جهت اشتغالزایی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و بوم‌گردی مصوب کرد.

 

دکتر یحیی ابراهیمی نیز در این نشست، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید در جذب این اعتبار برای مناطق محروم ورود و سهم لرستان را جذب کنند تا بتوان سال ۱۴۰۰، گام مهمی در راستای اشتغالزایی برداشت.

وی افزود: سلسله و دلفان در بخش سرمایه گذاری طرح های صنعتی محروم ترین شهرستان های استان هستند و کارخانه یا طرح صنعتی بزرگی برای اشتغالزایی جوانان این مناطق وجود ندارد.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت مناسب لرستان در بخش معدن عنوان کرد: در این راستا سال گذشته اکتشافات آغاز و بیش از ۵۴ رگه معدنی در استان شناسایی شد که حدود هشت رگه از این تعداد در شهرستان های سلسله و دلفان است.

وی ادامه داد: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بحث واگذاری این معادن اقدام کند تا اکتشافات ادامه یابد و سند بهره برداری برای متقاضیان صادر شود.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات براساس درصد پیشرفت فیزیکی طرح های در حال اجرا صورت می گیرد که این امر اجحافی در حق شهرستان های بدون طرح و محروم استان همچون سلسله و دلفان می باشد بنابراین لازم است در توزیع اعتبارات شهرستانی، وضعیت بیکاری و محرومیت منطقه از طرح های صنعتی در نظر گرفته و سهم هر شهرستان مشخص شود.

 b_300_0_16777215_00_images_aaaaaa.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید