مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: فلسفه و هدف ایجاد شهرداری ها، استخدام بی رویه و فامیلی نبوده بلکه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای قدرت الله فلاح نژاد در آیین معارفه شهردار فیروزآباد با بیان اینکه شهرداری جایگاه بسیار مهمی نزد مردم دارد اظهار داشت: شهرداری ها باید بر مدار قانون حرکت کنند، انضباط مالی داشته باشند و ساماندهی نیروهای انسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر استخدامی در شهرداری های لرستان بر مبنای قانون افزود: شهرداری ها باید به اندازه حوزه اختیارات خود درآمدزایی داشته باشند در حالی که اینگونه نبوده و کم کاری شده است.

وی گفت: شهرداری فیروزآباد ۳۱ نفر کارمند حقوق بگیر دارد که ماهیانه حدود ۲۲۰ میلیون تومان صرف پرداخت حقوق آنان می شود در حالی که ماهیانه حدود ۴۰ میلیون تومان درآمدزایی دارد.

فلاح نژاد با بیان اینکه دولت جدید با قاطعیت بیشتری در مقابل استخدام های بی رویه و تخلفات خواهد ایستاد ادامه داد: بودجه مصوب شهرداری فیروزآباد در سال ۹۹ حدود سه میلیارد تومان بوده است در حالی که سالانه حدود همین مبلغ صرف پرداحت حقوق کارکنان می کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون حسابرسی شهرداری فیروزآباد انجام نشده است و شهردار جدید باید اولین اقدام خود را به روز کردن حسابرسی قرار دهد و به این موضوع نیز توجه کند که سرانه فضای سبز این شهر کم است.

فلاح نژاد ادامه داد: همچنین تعدیل نیروهای مازاد به دور از تنش باید یکی از برنامه های شهردار جدید باشد و اقدامات لازم جهت احداث کارخانه شن و ماسه را به منظور درآمدزایی برای شهرداری در دستور کار خود قرار دهد.

فرماندار سلسله نیز مبلمان شهری مناسب را یکی از مهمترین نیازهای شهروندان عنوان کرد و گفت: جلوگیری از استخدام های بی رویه در راستای شایسته سالاری و هدفمند کردن امور شهرداری یکی از موضوعاتی بوده که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری طی سال های اخیر به خوبی دنبال شده است.

مرتضی مهدوی کیا با اشاره به معضل دفع پسماندهای شهر الشتر در منطقه گردشگری "خرگوشناب" افزود: رفع این معضل سالها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان مطرح شده اما تاکنون اقدام اساسی در راستای آن صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چاه های آب شرب شهر الشتر در این منطقه قرار دارند و یکی از مناطق گردشگری شهرستان است انتظار می رود که شهرداری مکانی با ساختارهای موردنظر را پیدا کرده و این مسئله را حل نماید.

در این مراسم با تقدیر از زحمات هشت ساله رضا مینایی، عنایت مومنی هابیلی از نیروهای شهرداری خرم آباد به عنوان شهردار جدید فیرزوآباد معرفی شد.

 

b_300_0_16777215_00_images_ssssssssssss.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید