فرمانده لشگر ۸۴ پیاده ارتش لرستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت چنان لرزه ای بر دل دشمنان انقلاب انداخته که آنها را از نفوذ به ایران اسلامی مایوس کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، امیر مراد خوش کنار روز شنبه در مراسم استقبال از خانواده شهید احراز هویت شده " نعمت الله شکیبایی صنوبری " اظهار داشت: عزت، اقتدار، پیشرفت و صلابت امروز کشور به برکت ایثار و از خودگذشتگی مردان بزرگی است که روزهای خطر با ایستادن در مقابل دشمن از کیان میهن دفاع و جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهادت یک هدف است عنوان کرد: هدف شهید غلبه بر دشمن و پاسداری از ارزش های میهن اسلامی است و رزمنده باید آماده و اگر لازم باشد از جان شیرین خود دریغ نکند.

فرمانده لشگر ۸۴ پیاده ارتش لرستان بیان کرد: در تاریخ ملت ها روزهایی پیش می آید که با جانفشانی و شهادت می توان خطر را دفع کرد و اهداف بزرگ را حفظ نمود.

امیر خوش کنار با اشاره به شرایط سخت دوران کنونی خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس انسان های دینمداری هستند که با نثار جان خود از حریم حق، دین و میهن دفاع می کنند.

وی عنوان کرد: دوران دفاع مقدس که دشمن با استفاده از قدرت های بلوک شرق و غرب برای محروم کردن ملت ایران از هدف های بزرگ خود، جنگ نابرابری تحمیل کرد جوانان مومن و انقلابی با حضور در جبهه های جنگ از میهن اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به شهادت، جانبازی و ایثارگری بسیاری از جوانان ایران اسلامی افزود: در این جنگ بیش از ۳۶ هزار نفر از خیل عظیم جوانان، سربازان وظیفه بودند که در آن روزهای سرنوشت ساز به صفوف مجاهدین فی سبیل الله پیوستند.

فرمانده لشگر ۸۴ پیاده ارتش لرستان تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کشور ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امیر خوش کنار با اشاره به درخواست نماینده ولی فقیه در لرستان و مردم شهیدپرور شهرستان سلسله و استان از خانواده شهید "شکیبایی صنوبری" تصریح کرد: درخواست داریم که شهید در لرستان به یادگار بماند تا دارالشفای آزادگان این مرز و بوم باشد.

وی گفت: به نمایندگی از مردم شهیدپرور سلسله شهادت می دهیم که تمامی اعیاد ملی و مذهبی شهرستان بر مزار شهید "شکیبایی صنوبری" و شهید همرزم وی برگزار شود.

خانواده شهید "نعمت الله شکیبایی صنوبری" با قدردانی از حضور حماسی مردم شهیدپرور سلسله با درخواست به یادگار ماندن شهید در این شهرستان موافقت کردند.

شهید " نعمت شکیبایی صنوبری " ستوان دوم وظیفه ارتش بوده که اردیبهشت سال ۶۲ در منطقه عملیاتی غرب کارون مفقودالاثر شده بود و سال ۹۰، پیکر مطهر وی تفحص و به عنوان شهید گمنام در شهرستان سلسله دفن شد.

با انجام آزمایشات دی ان ای از پیکر این شهید مشخص شده که شهید گمنام "نعمت شکیبایی صنوبری" متولد روستای صنوبر تربت حیدریه است که پدر و مادر وی حدود ۱۰ سال پیش دارفانی را وداع گفته‌اند.

 

b_300_0_16777215_00_images_yyyyyyyyyyyyy.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید