فرماندار سلسله گفت: در راستای احیای جنگل های زاگرس ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان با پویش ملی جنگل‌کاری با بذر احیا می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مرتضی مهدوی کیا در پویش ملی جنگلکاری با بذر در هنرستان ۳۴ هکتاری فنی و حرفه ای هنام، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بالاخص شهدای شهرستان، یکی از اقدامات ارزنده منابع طبیعی و آبخیزداری به نام هر شهید شهرستان کاشت یکهزار نهال است.

وی با اشاره به کشاورزی و گردشگری به عنوان مهمترین ظرفیت های شهرستان سلسله، بیان کرد: احیای جنگل ها و افزوده شدن به وسعت جنگل های شهرستان می تواند نقش مهمی در  توسعه ظرفیت های صنعت گردشگری سلسله داشته باشد که یکی از اقدامات مناسب منابع طبیعی و آبخیزداری در این راستا همین پویش ملی جنگلکاری است.

مهدوی کیا با اشاره به ظرفیت ۳۴ هکتاری هنرستان فنی هنام، گفت: از این ظرفیت می توان در راستای ایجاد ارزش افزوده برای آموزش و پرورش شهرستان، دانش آموزان و حتی اهالی منطقه بهره برد. 

مشاور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز هدف اصلی اجرای این پویش، حضور و مشارکت مردم در حفظ و توسعه منابع طبیعی است، اظهار داشت: ایران یک کشور نیمه خشک و خشک بوده و کمبود بارندگی باعث شده پوشش گیاهی ضعیف شود.

هبت الله سیفی افزود: با توجه به اهمیت نقش مردم و گستردگی عرضه منابع طبیعی لازم است مردم در پویش‌ها شرکت کنند.

وی در رابطه با اهمیت درختکاری و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، عنوان کرد: امسال سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع، پویش‌های مردمی هر ایرانی یک نهال و هر شهید دفاع مقدس هزار اصله نهال است. 

 

b_300_0_16777215_00_images_tytytytytty.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید