معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله گفت: سهمیه آرد روستاهای این شهرستان متناسب با جمعیت نیست که باید راه حل مناسبی برای این مشکل اندیشیده شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای هادی مومنی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان سلسله اظهار داشت: سهمیه آرد روستاهای شهرستان ماهانه ۱۶۰ تن است که جوابگوی جمعیت بیش از ۳۸ هزار نفری روستاها نیست و لازم است تدبیری اندیشیده شود که به نحو مناسبی این سهمیه توزیع شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱ نانوایی روستایی در سطح شهرستان افزود: در حال حاضر سهمیه آرد بر اساس خانوار توزیع می شود که با توجه به جمعیت بالای برخی خانوارها لازم است توزیع براساس فرد صورت گیرد تا در حق خانوارهای پرجمعیت اجحافی صورت نگیرد و عادلانه باشد.

مومنی عنوان کرد: هم اکنون آرد روستاهای شهرستان از طریق پنج اتحادیه و ۱۰ شرکت توزیع می شود که این شرکت ها باید آمادگی کامل درخصوص توزیع سهمیه بر اساس افراد خانوار و بر حسب کیلوگرم را داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: باید سهمیه آرد روستاهایی که در فاصله ۲ تا پنج کیلومتری شهرهای الشتر و فیروزآباد قرار دارند به دلیل دسترسی آسان به نانوایی های سطح شهر، کمتر شود و سهمیه روستاهای دوردست همچون مناطق قلایی و بسطام بیشتر باشد.

مومنی همچنین با اشاره به ۴۵ تن سهمیه آرد عشایری در شهرستان سلسله گفت: تعدادی از جمعیت عشایری شهرستان نیز برخی فصول سال در روستاها ساکن می شوند که این امر باید در توزیع آرد روستاها مدنظر باشد.

 

b_300_0_16777215_00_images_ghghghghhh.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید