امام جمعه الشتر گفت: مادران با تربیت نسلی بابصیرت می توانند نقش مهمی در تحول و پیشرفت جامعه داشته باشند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، حجت الاسلام مراد امیدی در جلسه کارگروه بانوان اظهار داشت: جایگاه زن در اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) از ایشان می خواهد که هنگام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) نماز بخواند و شتر قربانی کند.

وی با بیان اینکه مادر می تواند فضایی را ایجاد کند که دنیا را در جهت مثبت یا منفی تغییر دهد عنوان کرد: کوچکترین تا بزرگترین جزو وجودی هر فردی از مادر وی نشات گرفته و این نشان می دهد که جایگاه مادر از چه اهمیتی برخوردار است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س)، افزود: متاسفانه در برخی کشورها از جایگاه زن استفاده ابزاری می شود اما تنها حکومت اسلام به جایگاه زنان بسیار اهمیت می دهد.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش نسبت به جایگاه زنان تنها به دست خود آنها محقق می شود خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود کمیته فرهنگی بانوان در شهرستان ایجاد و در این کمیته بر روی مهمترین مسائل، مشکلات و توانمندی بانوان تمرکز و برنامه گذاری شود. 

مسلم مرادی فرماندار سلسله نیز با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، افزود: این بانوی اسلام در بعد تربیتی پرورش دهنده امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و امام حسن(ع) است که در بعد اثرگذاری به حدی بود که امام حسین(ع) جهان را متحول کردند.

وی با اشاره به بعد انقلابی گری به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) ادامه داد: بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی باید هنگام ورود بانوان به ادارات سعی کنند در فضایی اخلاقی و با همدلی با آنها برخورد شود.

وی عنوان کرد: توصیه می شود بانوان نخبه در حوزه های مختلف شناسایی شوند و ضمن تشکیل کارگروهی با فعالیت و رویکرد اصلاحی برای رفع مشکلات بانوان شهرستان تلاش شود.

 

b_300_0_16777215_00_images_cvcvcvcvvvvv.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید