همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۱۲۰ طرح اشتغال‌زا ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور فرماندار سلسله به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسئول نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) فیروزآباد در آیین بهره برداری از یک طرح دانش بنیان(پنل خورشیدی) در روستای سیف آباد بخش فیروزآباد، اظهار داشت: احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس یا پنل خورشیدی با هدف تامین درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و تولید انرژی در  شهرستان هدفگذاری شده است.

آزاد حسنوند با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی ، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، بانک و مددجو است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه دیگری بین شرکت توزیع نیروی برق و کمیته امداد امام خمینی(ره)، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

حسنوند ظرفیت تولید نیروگاه خورشیدی را پنج کیلو وات برق در ساعت بیان کرد و ادامه داد: مزایای این طرح از سوی شرکت توزیع نیروی برق برای مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) تشریح شده و بانک‌های عامل هم طبق ابلاغ دولت تسهیلات یک میلیارد ریالی به هر مددجو اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق به صورت ماهانه برق تولیدی را از مددجویان خریداری می‌کند که پس از تسویه تسهیلات در هشت سال مددجو مالک نیروگاه می‌شود و کل سود حاصل از فروش انرژی به دولت را، ماهانه دریافت می‌کند. 

حسنوند گفت: امیدواریم با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی، در زمینه اشتغالزایی نیز بتوانیم گام موثری در تقویت رفاه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برداریم.

در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار با بیش از هفت هزار  نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد شهرستان سلسله بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره می برند.

 

b_300_0_16777215_00_images_tttttttyyyy.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید