فرماندار سلسله گفت: ایجاد کمپ ماده ۱۵ ترک اعتیاد یکی از نیازهای ضروری شهرستان است که اداره بهزیستی باید ظرف مدت ۲۰ روز مراحل دریافت مجوزها و اقدامات لازم برای ایجاد آن را در شهرستان پیگیری نماید.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مسلم مرادی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلسله با بیان اینکه اولین مرحله اقدامات جهت رفع مشکلات موجود در این زمینه شناسایی افراد معتاد است اظهار داشت: باید ضمن شناسایی دقیق این افراد، معتادان نیازمند و متجاهر تفکیک شوند.

وی افزود: براساس آمار موجود ۷۰ درصد سرقت ها و ۶۸ درصد طلاق ها و حتی سایر جرائم و آسیب های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارند که بهترین و موثرترین راهکار در این زمینه پیشگیری است. 

مرادی تاکید کرد: باید همه انواع مواد مخدر به خانواده ها معرفی و چگونگی رفتارهای پس از استعمال برای آنها تشریح شود چراکه همه فرزندان در معرض خطر اعتیاد به موادمخدر هستند و مادامی که همه پای کار نباشیم نمی توانیم اقدامات عملی موثری صورت دهیم. 

فرماندار سلسله با تاکید بر تغییر سیاست ها نسبت به موضوع اعتیاد عنوان کرد: باید بیشترین هزینه را در خصوص آگاهسازی خانواده ها و جوانان صرف کنیم که رسانه ها می توانند در این زمینه نقش بسیار موثری ایفا کنند. 

وی با اشاره به سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه مواد مخدر افزود: رهبر معظم انقلاب مهمترین و اصلی ترین آسیب را مواد مخدر دانسته اند و خواستار اقدامات فراگیر و قاطع برای مبارزه در این زمینه هستند بنابراین حجت بر همه ما تمام است. 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان نیز از اعتیاد به عنوان یکی از چهار بحران مهم دنیا نام برد و گفت: همه افراد جامعه با بستگان سببی یا نسبی به نوعی درگیر این موضوع هستند که یک آسیب اجتماعی و عمومی محسوب می شود.

اردشیر صفاپور با بیان اینکه رفع این معضل نیازمند همت و کار جهادی است عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد باید پای کار بیایند چرا که اگر این مبارزه مردمی نشود آمار اعتیاد کم نمی شود.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و کمپ ماده ۱۵ مبارزه با مواد مخدر مربوط به معتادی است که هنوز به تهاجر نرسیده است و توسط خانواده نگهداری می‌شود .

 

b_300_0_16777215_00_images_uuuuuuyyyyuu.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید