مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: حدود چهار هزار کنتور هوشمند برق برای مشترکان استان نصب شده و سه هزار کنتور نیز در حال نصب است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای فریدون خودنیا در دیدار با فرماندار سلسله افزود: امید می رود با راه اندازی این هفت هزار کنتور قابل برنامه‌ریزی، بتوانیم کمترین خاموشی را داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات کلی کشور و استان در بحث کمبود تولید برق به علت خشکسالی ها و کمبود بارندگی ها اظهار داشت: امسال در بهترین حالت، حدود ۲ هزار مگاوات و در بدترین حالت حدود پنج هزار مگاوات کمبود برق در کشور پیش بینی شده است.

خودنیا با اشاره به پیشنهاد محدود کردن مصرف برق صنایع مادر جهت تامین مصارف خانگی و عمومی عنوان کرد: با توجه به کمبود بارش ها در کشور، بسیاری از سدهای برقابی، عملا نمی توانند برق تولید کنند و برخی از آنها نیز تنها ۶ ساعت در روز توان تولید دارند بنابراین اعمال خاموشی ها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال ناترازی تولید برق در کشور بیشتر از سال گذشته است افزود: در همین راستا حدود هفت هزار فقره قرارداد با سمن‌ها، کشاورزان و مشترکان تجاری برق منعقد شده که در ایام  پیش رو همکاری کنند تا مصرف برق کاهش یابد.

وی ادامه داد: لازم است از هم اکنون اطلاع رسانی های لازم درخصوص احتمال شروع و اعمال خاموشی ها از اوایل خردادماه صورت گیرد.

مسلم مرادی فرماندار سلسله نیز با اعلام آمادگی جهت اطلاع رسانی های لازم در سطح شهرستان به منظور مدیریت صحیح مصرف برق گفت: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که تابستانی با مصرف برق منطقی و کمترین اعمال خاموشی داشته باشیم.

حدود ۲۸ هزار مشترک برق در شهرستان سلسله هستند.

 

b_300_0_16777215_00_images_cccvcccvvvccv.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید