فرماندار سلسله گفت: کشاورزان تولیدکنندگان مهمترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می شوند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی در جلسه ستاد برداشت شهرستان  در سالن جلسات فرمانداری با تاکید بر اینکه ستاد برداشت شهرستان باید بگونه ای عمل کند که کشاورزان کوچکترین دغدغه ای نداشته باشند، اظهار داشت: کشاورزان تولیدکنندگان مهمترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می شوند و در شرایط کنونی که امنیت غذایی مهمترین اصل محسوب می شود توانسته اند نقش خود را در تامین موادغذایی مورد نیاز کشور داشته باشند.

مسلم مرادی با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق گندم در شهرستان، افزود:‌ نیروی انتظامی شهرستان باید همچون گذشته مراقبت های لازم را بکار گیرد که گندم برداشت شده در شهرستان قاچاق نشود.

وی گفت: باید در راستای حمایت از کشاورزان با برنامه ریزی و منطق به گونه ای عمل کنیم که تولیدکنندگان خسته و دلسرد نشوند و مشکلاتمان در این زمینه کمتر شود.

۲۰ هزار تن گندم از مناطق جنوبی لرستان خریداری شد

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: با آغاز برداشت گندم در مناطق جنوبی استان، تاکنون ۲۰‌ هزار تن گندم از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

 

 حجت الله بیرانوند نیز اظهار داشت: همچنین میزان ۱۶ هزار تن گندم که مربوط به گندم های برداشت شده سال قبل کشاورزان بوده از آنها خریداری شده است.

وی با اشاره به قیمت تضمینی خرید گندم در لرستان، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود که تقریبا با قیمت جهانی گندم یکی است و همین امر انگیزه قاچاق آن را کاهش می دهد.

بیرانوند با اشاره به افزایش ۲ برابری خرید تضمینی کلزا نسبت به سال گذشته، گفت: عمده کلزای خریداری شده استان به شهرستان سلسله تعلق دارد و سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شد که یکهزار و ۲۰۰ تن آن به تنهایی متعلق به شهرستان سلسله بود و این شهرستان ۴۷ درصد کلزای تولیدی استان را به خود اختصاص داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۷۰‌ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

 

b_300_0_16777215_00_images_yytytyyyyttyy.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید