فرماندار سلسله گفت: به منظور تحقق اشتغالزایی واقعی در شهرستان باید شناسنامه اشتغال در سال جاری با همکاری کلیه دستگاه های مرتبط تهیه شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه اگر بتوانیم برای یک جوان بیکار یک شغل واقعی ایجاد کنیم بهتر از آمارسازی های غیرواقعی اشتغال است، اظهار داشت: دولت به دنبال این است که موانع دریافت مجوزهای اشتغال در جهت ایجاد شغل و رفع مشکل بیکاری تسهیل شوند بنابراین در شهرستان نیز بانک ها و ادارات صادرکننده مجوز باید تا جایی که می توانند این امر را تسهیل و موانع را رفع کنند.

وی افزود: باید دستگاه هایی که مجری ایجاد شغل هستند به کارآفرین واقعی وام بدهند و بر کلیه مراحل اجرایی ان نظارت داشته باشند تا شاهد ایجاد اشتغالی واقعی در شهرستان باشیم.

مرادی با گلایه از عملکرد برخی بانک ها درخصوص پرداخت وامهای فرزندآوری به متقاضیان، گفت: وقتی قانونی ابلاغ شد باید اجرا شود بنابراین عدم پرداخت این وامها از سوی برخی بانک ها قابل توجیه نیست.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی بازدید از طرح های در دست اجرای اشتغال شهرستان، عنوان کرد: باید بر کلیه مراحل اجرای طرح ها از سوی این کارگروه نظارت شود تا منجر به ایجاد اشتغال واقعی شود.

فرماندار سلسله با اشاره به برخی طرح های اشتغالزای بارز شهرستان که جهت تکمیل خط تولید در انتظار دریافت وام هستند، بیان کرد: بزرگترین کارگاه تولید قارچ شهرستان سلسله به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبارات در انتظار تکمیل جهت راه اندازی است.

وی ادامه داد: تنها کارخانه تولید روغن خوراکی استان در شهرستان سلسله وجود دارد اما این کارخانه در انتظار دریافت تسهیلات جهت راه اندازی خط بسته بندی است که باید تلاش کنیم در این شرایط اقتصادی مشکلات آنها مرتفع شود که کمکی به تولید و اشتغال کشور کرده باشیم.

علی علیزاده رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سلسله نیز با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال شهرستان سلسله در سال جاری جاری سه هزار و ۱۳۰ نفر است، عنوان کرد: ۱۳ دستگاه از شهرستان با ایجاد اشتغال برای ۳۳۹ نفر تاکنون در اینخصوص اقدام کرده اند و ۱۸ دستگاه نیز با ۹۶۲ نفر تعهد اشتغال تاکنون اقدامی نکرده اند.

b_300_0_16777215_00_images_eeeeeeeeeeeee.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید