معاون حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای احداث پاسگاه محیط بانی گرین اختصاص یافته است و تلاش می شود تا پایان امسال افتتاح شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، محمد حسین سپهوند در دیدار با فرماندار سلسله اظهار داشت: این منطقه، بیش از هفت سال جزو مناطق صید و شکار ممنوع قرار گرفته است و چنانچه دارای پاسگاه محیط بانی شود به منطقه حفاظت شده ارتقا می یابد.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در لرستان افزود: با وجود اینکه یکی از بهترین زیستگاه های کشور در  شهرستان سلسله است اما هنوز دارای منطقه حفاظت شده نیست.

سپهوند با بیان اینکه ایجاد پایگاه محیط بانی در منطقه گرین گام مهمی در حفظ حیات وحش و محیط زیست این منطقه است عنوان کرد: در این راستا امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بهره برداری از این طرح اختصاص یافته است که انتظار می رود در شهرستان نیز این اعتبار تقویت و طرح تا پایان سال بهره برداری شود.

مسلم مرادی فرماندار سلسله نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه گرین افزود: با توجه به اینکه طرح و اسکلت پاسگاه به لحاظ فنی دارای ایراداتی است انتظار می رود که این ایرادات از سوی پیمانکار برطرف شوند تا یک پاسگاه استاندارد و ایمن در منطقه ایجاد شود.

منطقه شکار و صید ممنوع گرین با مساحت ۶۰ هزار هکتار بین سه شهرستان سلسله، دلفان و بروجرد واقع شده است و بیش از ۲۰۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد، ۱۵ درصد تنوع زیستی کشور را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

حضور شکارچیان استان‌های هم‌ جوار و حتی دیگر شهرستان‌های استان، کمبود نیرو، نبود پاسگاه محیط بانی و عدم مدیریت یکپارچه این منطقه (به علت قرار گرفتن در بین سه شهرستان) از عمده ‎ترین مشکلات آن است.

 

b_300_0_16777215_00_images_zzzzzzzzzzzaa.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید