فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی معتادان شهرستان، گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی معتادان می توان برنامه های منسجم تر و اثربخش تری برای بهبود آنان ارائه داد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مسلم مرادی در جلسه شورای موادمخدر شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی با اشاره به اقداماتی که تاکنون توسط شورای موادمخدر شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: سامان دهی تسهیلات خوداشتغالی به معتادین بهبودیافته، جمع آوری معتادین متجاهر و معرفی آنها به کمپ ماده ۱۶ و انجام پیگیری های لازم جهت ایجاد کمپ ماده ۱۵ در شهرستان از جمله اقداماتی بوده است که تاکنون در شهرستان صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه تا وقتی پیگیر نباشیم کارها به سرانجام مطلوب نمی رسد، افزود: علاوه بر تهیه بانک اطلاعاتی معتادان شهرستان، لازم است که آمار مراکز ترک اعتیاد شهرستان به همراه اسامی افراد شاغل و تحت پوشش خدمات این مراکز نیز جمع آوری گردد.
 
مرادی با تاکید بر لزوم مطالعه و پیگیری دستورالعمل های کمیته های شورای موادمخدر توسط اعضا، عنوان کرد: کمیته پیشگیری مهمترین کمیته است و این کمیته باید بصورت شبانه روزی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی فعال باشد تا اقدامات آن اثربخش باشد.
 
وی با اشاره به راه اندازی کمپ ماده ۱۵ در شهرستان، گفت: در راستای اشتغال معتادان بهبودیافته لازم است که تفاهم نامه ای مابین کمپ ماده ۱۵ و فنی و حرفه ای شهرستان جهت آموزش مهارت های فنی جهت فعالیت در بازار کار منعقد شود.
 
 طرح یاریگران زندگی در مدارس و دانشگاه ها با جدیت دنبال شود
 
 
اردشیر صفاپور دبیر شورای موادمخدر لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه طرح یاریگران زندگی در مدارس و دانشگاه ها با جدیت دنبال شود، گفت: در حال حاضر این طرح در ۲۰۰۰ داحد آموزشی استان در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی دارای چهار مرحله است، عنوان کرد: محور اصلی طرح یاریگران زندگی، آموزش و توانمند کردن دانش آموزان است.
 
صفاپور با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان سالم در این طرح، افزود: در استان لرستان حدود ۸ هزار اثر سال گذشته به این جشنواره ارسال شد.
 
سرهنگ عیسایی فرمانده انتظامی شهرستان سلسله نیز با بیان اینکه علیرغم اقدامات مناسبی که تاکنون در حوزه مقابله با موادمخدر در شهرستان صورت گرفته است این اقدامات به تنهایی کافی نیست، افزود: لازم است که تمامی دستگاه های عضو شورا در راستای وظایف خود اقدامات لازم را در حوزه پیشگیری صورت دهند.
 
وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات دوربین های پایش الکترونیک و افزایش تعداد آنها به منظور بالابردن ضریب امنیت در شهرستان، گفت: صنعت و معدن در صدور مجوزهای اصناف نیز لازم است که نصب دوربین های مداربسته را با جدیت پیگیری کند تا ضریب امنیتی شهرستان افزایش یابد.
 
b_300_0_16777215_00_images_vvvvvvvvvvvvvcvc.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید