فرماندار سلسله گفت: رایزنی‌هایی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رفع کمبود داروهای موردنیاز شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای مسلم مرادی در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان اظهار کرد: همزمانی شیوع موج جدید کرونا و ویروس آنفلوآنزا و بازگشایی مدارس، مدارس را در فصل پاییز مدارس یکی از کانون های مهم انتشار بیماری تبدیل کرده است.

وی افزود: باید کادر آموزشی مدارس و والدین دانش آموزان آنها را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم کنند.

مرادی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین رکن جلوگیری از شیوع ویروس است، گفت: با توجه به مشکلات کشور که درخصوص کمبود داروی آنتی بیوتیک و سرم وجود دارد به تبع آن شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست با اینحال رایزنی هایی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی درخصوص داروهای موردنیاز شهرستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اما مردم نیز لازم است در شرایط موجود تعامل لازم را داشته و از خرید بیش از نیاز دارو پرهیز کنند. 

مرادی با اشاره به وضعیت رنگبندی زرد شهرستان و لزوم همکاری پزشکان بسیج جامعه پزشکی با پزشکان بخش اورژانس جهت رسیدگی به وضعیت مراجعان، گفت: با توجه به گستردگی و سرعت انتشار بالای ویروس، لازم است که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها در مراکز پرجمعیت، بانک ها، ادارات و دستگاه های اجرایی، اماکن ورزشی و دانشگاه ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله در ادامه این نشست اظهار کرد: همزمانی پیک جدید کرونا و شیوع ویروس جدید آنفلوآنزا باعث شیوع بیماری ترکیبی جدیدی شده است.

مهدی پور با بیان اینکه طی سه روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردند، افزود: در روز ۲۳ مهرماه به تنهایی یکهزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه داشتند و این نشان می دهد که شیوع ویروس بالا است و باید حتما پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان مدارس و والدین رعایت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵‌ نفر در بیمارستان بستری هستند، گفت: ۱۵ نفر از بستری شدگان بیماران کرونایی می‌باشند که سه نفر از آنها در بخش آی سی یو بستری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به کمبود داروی آنتی بیوتیک و سرم، تصریح کرد: باید تمامی شهروندان مجددا رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

 

b_300_0_16777215_00_images_sssssssssssssssssssqqddd.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید